09:35 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

آغاز عملیات پاکسازی سنبل آبی در غرب تالاب انزلی

کیمیای شمال – عملیات پاکسازی سنبل آبی در غرب تالاب در منطقه آبکنار با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی وبا مشارکت وهمت شورای اسلامی و جوامع محلی در آبکنار آغاز شد.


به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان ، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در حاشیه عملیات پاکسازی سنبل آبی در آبکنار گفت : گیاه مهاجم سنبل آبی تهدید جدی برای بوم‌سازگان‌های آبی استان به ویژه تالاب‌ انزلی  است، لذا جمع‌آوری این گیاه مهاجم در  بهبود شرایط زیستی تالاب انزلی موثر خواهد بود.
دکتر رضا زمانی در ادامه افزود آگاهی رسانی ،مشارکت و  مواجهه ذینفعان با خطرات زیست محیطی نظیر سنبل آبی می تواند در بهره برداری خردمندانه از تالاب انزلی و معیشت پایدار آنها تاثیر بسزایی داشته باشد و از جمله عوامل مهم در مدیریت احیای اکوسیستم های آبی است.

سنبل آبی گیاه بومی آمریکای جنوبی است که  به علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدیدهایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل نماید، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیا است و از تهدیدهای جدی برای تالاب انزلی است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *