14:40 - May 13, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد :
    تأمین و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال‌ آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد :
تأمین و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال‌ آینده

کیمیای شمال – نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این نشست هم اندیشی که روز شنبه با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه داشت ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه شفافیت، اصلاح و الکترونیکی نمودن فرآیندهای واگذاری زمین و ارائه خدمات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌عنوان نقطه ثقل توسعه صنعتی عدالت محور کشور یاد کرد.

علی رسولیان اظهار داشت: در ویرایش جدید دستورالعمل بهره برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری و مناطق ویژه اقتصادی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که به نظرات استان‌ها بیش از پیش در آن توجه شده است، بر بروکراسی کمتر و تسهیل و شفافیت بیشتر در فضای کسب و کار صنعتگران تأکید شده است.

وی همچنین کارآیی و اثربخشی عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را در گروی اجرای موفق این دستورالعمل با رویکرد پشتیبانی و رفع موانع مخل سرمایه گذاری و تولید که مد نظر دولت سیزدهم و وزیر صنعت، معدن و تجارت است، دانست.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار امیدواری کرد تأمین و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال‌ آینده با تعامل و همکاری هرچه بیشتر شرکت‌های استانی با دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان تحقق یابد.

رسولیان همچنین با اشاره به روند کاهشی رکود واحدهای صنعتی در کشور، بر تداوم اجرای پروژه ملی احیاء و بازفعال سازی واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی فعال تأکید کرد.

وی در پایان برگزاری نشست‌های فصلی با مدیران ارشد شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را فرصتی کم نظیر برای تبادل آراء و نظرات، هم‌فکری، همدلی و همراهی دست اندرکاران بخش صنعت برای خدمت هرچه بهتر به صنعتگران و تولید کنندگان کشور برشمرد.

در روز نخست نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران، در قالب ۶ کارگروه تخصصی به ارائه گزارش مسائل، مشکلات و پیشنهادات کارشناسی برای ارتقاء کارکرد شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها پرداخته شد.

وضعیت شرکت‌های خدماتی و شهرک‌های صنعتی خصوصی، راه اندازی مجدد واحدهای راکد، حمایت از طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، به ظرفیت رساندن واحدهای موجود و توسعه فعالیت واحدهای فعال، اصلاح قراردادهای حق بهره برداری، اصلاح فرآیندها و بازنگری دستورالعمل‌ها با رویکرد الکترونیکی نمودن امور، شفاف سازی، ایجاد شرایط برابر و پیشگیری از فساد اداری، راه‌های جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی با توجه به اصلاحات انجام شده در اساسنامه سازمان و بررسی راهکارها و ارائه پیشنهاد برای ایجاد منابع جدید مالی برای شرکت‌های استانی، از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

همچنین در بخش دیگر این نشست، احداث شهرک‌های صنفی و تخصصی با هدف ایجاد فرصت‌های جدید برای تأمین منابع مالی، تأمین آب، برق و حامل‌های انرژی، یکپارچه سازی سامانه‌های موجود برای دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح و قابل اطمینان با کمترین انحراف، اعطای مشوق‌های پسینی با هدف واقعی نمودن قیمت‌های واگذاری، حذف واسطه گری و حمایت از سرمایه گذاران واقعی، تعیین مساحت فاز عملیاتی با توجه به استقبال سرمایه گذاران و نحوه برآورد و کنترل پروژه‌ها، عارضه یابی کیفیت و نحوه نظارت بر فعالیت پیمانکاران، اصلاح اساسنامه شرکت‌های استانی و موارد مربوط به منابع انسانی، وضعیت مالی و اعتبارات عمرانی مورد بررسی کارگروه‌های تخصصی قرار گرفت.

حمید جلالوندی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست و محمد حسین مقیسه، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز در روز نخست نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و به سئوالات مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها پاسخ گفتند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *