12:30 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • نماینده ولی‌فقیه در گیلان :
    برتری گیلان در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در کشور غرور آفرین است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان :
برتری گیلان در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در کشور غرور آفرین است

کیمیای شمال – نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در دیدار با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با اشاره به توفیقات دانشگاه در عرصه‌های مختلف از جمله در پوشش واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه استان گیلان در تزریق واکسن کرونا بالاترین درصد پوشش را در کشور دارد و این موفقیت، موجب غرور گیلانیان است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)، صبح امروز دکتر ارسلان سالاری- رئیس و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به همراه جمعی از مسوولان دانشگاه، به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه با حضرت آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت در بیت معظم له، دیدار و گفت‌وگو کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این دیدار صمیمی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام: « العلم سلطانٌ، من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه»،  اظهار کرد: مفهوم این روایت،  امروزه بیشتر احساس می‌شود و اکنون غرب با فراگیری علم و دانش توانسته است بر اکثر کشورها تسلط  پیدا کند.
آیت‌الله رسول فلاحتی بر لزوم طرح ایده و پژوهش و حمایت از محققان جوان در جهت توسعه و پیشرفت تاکید کرد و افزود: امروزه  ترغیب جوانان دانشجو به ایده پردازی و حمایت از آن‌ها یک نیاز ضروری است و این مهم باید در جوامع دانشگاهی و تحقیقاتی جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه جوان نخبه و محقق امروزه بیش از حمایت‌های مالی، نیازمند تشویق و تحسین است، گفت: خلاقیت و نوآوری بسیار مهم است و بعد از ورود دانشجو به عرصه تحقیق و پژوهش باید به‌درستی مورد تشویق قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حمایت از ایده و تولیدات فناورانه را از رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه گیلان در بسیاری از وجوهات از جمله در پیوند اعضا از جمله پیوند کبد در کشور جزو چهارمین استان مطرح کشور بوده است.  در این راستا بدون شک حمایت از طرح‌های فناورانه و خلاقانه  ضروری است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به توفیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در عرصه‌های مختلف ازجمله  در پوشش واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه گیلان در تزریق واکسن کرونا بالاترین درصد پوشش را در کشور دارد و موجب غرور گیلانیان است.
وی بر ضرورت تقویت فضائل و کرامت انسانی در علم پزشکی تأکید کرد و گفت: امروزه به نظر می‌رسد  فریضه اخلاق در عرصه پزشکی  اندکی مورد بی مهری قرار گرفته ، ازاین‌رو در این حوزه ، تواضع، صبر و احترام متقابل از مهم‌ترین ضروریات است.
آیت‌الله فلاحتی، افول اخلاق در علم پزشکی را یک تهدید دانست و افزود: بسیاری از بیماران در مواجهه با پزشک، با الطاف و آرامش وی تسکین می‌شوند و فرایند بهبودی آن‌ها تسریع می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان همچنین بر علاقه‌مند کردن دانشجو به آیین، مرزوبوم و مردم تأکید کرد و افزود: در کنار توجه به دستیابی علوم و همچنین ارتقای سلامت، باید علاقه‌مند ساختن دانشجویان به آیین، مرزوبوم و مردم‌داری نیز در اولویت‌ها قرار بگیرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *