07:56 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

بررسی وضعیت زیرساخت های ارتباطی شهرستان های رودسر و املش

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه گیلان، جلسه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری نماینده مردم شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مهندس حسنی مدیریت مخابرات منطقه گیلان ، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نماینده اپراتورهای سیار و نماینده اپراتور ایرانسل با هدف بررسی وضعیت زیرساخت های ارتباطی دو شهرستان رودسر و املش در محل اداره مخابرات شهرستان رودسر برگزار شد.

فرزاد توکلی در این جلسه با ارائه گزارشی از اهم فعالیت و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات و پروژه های انجام شده و در دست اقدام دو شهرستان رودسر و املش افزود: ۵۵ سایت ارتباطی در راستای توسعه و پایداری ارتباطات برای این دو شهرستان در دو فاز در دستور کار دو اپراتور همراه اول (۴۶ سایت) و ایرانسل (۹ سایت) قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه های ابلاغ شده شهرستان رودسر، به ۳ سایت ارتباطی جدید و ۱ سایت ارتقاء به تکنولوژی ۳G و ۴G در این شهرستان افزود: با عملیاتی شدن این ۴ سایت روستاهای (ایزدین – گیری – کشایه – صمدآباد – زراکی – اکبرآباد – دشتک – کلرود و چکرود) از پوشش ارتباطی برخوردار خواهند شد و مقرر شده تعداد ۳۴ سایت دیگر شامل (۶ سایت جدید و ۲۸ سایت ارتقاء تکنولوژی ۳G و ۴G) با همکاری اپراتورهای تلفن همراه تا پایان سال ۱۴۰۱ در این شهرستان اجرا گردد.

در ادامه ی جلسه یداله حسنی با اشاره به قطعی تلفن ثابت ۳۰۰ خانوار (۱۹۸ خانوار در شهرستان رودسر و ۱۰۲ خانوار در شهرستان املش) به علت سرقت حدود ۱۳٫۵ کیلومتر از کابل های تلفن ثابت در شهرستان رودسر و ۳٫۵ کیلومتر در شهرستان املش افزود: برای رفع مشکلات اقدامات و پیگیری های لازم صورت گرفته و مقرر شده نیمی از مشکلات ذکر شده در شهرستان املش با تأمین کابل و تجهیزات لازم تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ دایر و برقراری ارتباط و رفع مشکل شهرستان رودسر نیز پس از تأمین کابل مورد نیاز به متراژ لازم در برنامه های کاری سال ۱۴۰۱ قرار گیرد . قابل ذکر است برای برقراری ارتباط تلفن هایی که بر اثر سرقت کابل و تجهیزات قطع شده بود ، ۲۸۹۵ متر در شهرستان املش و ۹۵۰۰ متر در شهرستان رودسر کابلکشی صورت گرفت .

در پایان مقرر شد:
– هماهنگی لازم برای برگزاری جلسه ای در سطح مدیرعامل مخابرات ایران، نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش و مدیران استانی جهت تامین بخشی از کابل مسی مورد نیاز اقدام گردد.
– جلسه ای در سطح ملی با مدیرعامل اپراتور همراه اول و با حضور نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش و مدیران استانی برای تامین تجهیزات و تسریع در فرآیند ارتقاء سایت های ارتباطی دو شهرستان برگزار گردد.
– مقرر شد جهت رفع مشکل روستای کلن کلایه از توابع بخش کلاچای شهرستان رودسر، هماهنگی لازم جهت برقراری رومینگ بین اپراتوری برای مشترکین همراه اول فراهم گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *