00:41 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گیلان تا ۱۲ درجه سرد می شود/ بارش برف در انتظار جلگه

کیمیای شمال – مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ماسوله با ۳.۸ درجه سلسیوس و رودبار با ۱۳.۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ محمد دادرس آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی و رعد و برق دانست و اظهار کرد: طی امروز و فردا احتمال گسیل گرد و خاک از سمت عرض های جنوبی به استان گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه سرد و بارشی تا پایان هفته در منطقه است، افزود: طی این مدت شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و رعد و برق و تگرگ مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از آغاز بارش پراکنده برف در ارتفاعات استان از عصر و شب امروز خبر داد و تصریح کرد: بارش باران و وزش باد طی دوشنبه لغایت پنجشنبه شدید خواهد بود، اما از اواخر وقت چهارشنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق مساعد جلگه ای شاهد مخلوط برف و باران یا احتمال بارش برف خواهیم بود.

دادرس از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ماسوله با ۳.۸ درجه سلسیوس و رودبار با ۱۳.۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی همچنین از احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها، خسارت به محصولات کشاورزی، رانش و لغزش، اختلال در تردد جاده ای به ویژه محورهای کوهستانی و برخورد صاعقه خبر داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *