16:53 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

برگزاری کارگروه مدیریت پسماند در آستانه اشرفیه

کیمیای شمال – کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستانه اشرفیه  با حضور اعضای  این کمیته برگزار شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان ؛ رامین حسین زاده سرپرست  اداره حفاظت محیط  زیست آستانه اشرفیه با اعلام این مطلب گفت: آخرین جلسه کمیته مدیریت پسماند در سال جاری در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ به منظور بررسی موضوعات مربوط به حوزه پسماند و مدیریت آن با حضور کلیه اعضا، تشکیل شد.
دبیر کمیته پسماند شهرستان افزود با توجه به مشکلات بوجود آمده در خصوص ریخت و پاش زباله در حرایم راهها، جاده ها، رودخانه ها و اراضی جنگلی و تفرجگاهها و با عنایت با تاکیدات فرماندار این شهرستان مقرر شد، اعضای کمیته با بسیج کلیه امکانات خود با اولویت و فوریت نسبت به پاکسازی عمومی کلیه مناطق تا قبل از فرا رسیدن سال جدید اقدام کنند. این اقدام تحت پوشش ملی مسیر سبز، ایران پاک انجام می گیرد.
حسین زاده گفت: از دیگر مسایلی که در کمیته مطرح شد موضوع خرید دستگاه بومی زباله سوز توسط دهیاری روستای سالکده کیاشهر بود که مقرر شد راه اندازی آزمایشی آن توسط بخشداری کیاشهر پیگیری شود.
وی افزود برای اجرای برنامه های فرهنگی به منظور جلب مشارکت عمومی و با توجه به اینکه استان گیلان از مقاصد مهم و پر مراجعه در تعطیلات نوروزی است، از ظرفیت ادارات آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در بحث تولید محتوا و انتشار مضامین مرتبط با حوزه مدیریت پسماند اقدام شود.
از دیگر مسایل مهم مورد تاکید در کارگروه پسماند شهرستان لزوم استمرار اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا توسط دهیاران و شهرداران با رویکرد آموزش و جلب مشارکت جوامع محلی شهرستان بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *