11:44 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

جابجایی بیش از هشت هزار مسافر از طریق فرودگاه گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: بیش از هشت هزار مسافر از آغاز تعطیلات نوروزی از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت جا به جا شده اند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ سید محسن میرحسینی افزود: این تعداد مسافر از طریق ۷۸ سورتی پرواز داخلی و خارجی انجام شده است.

بمناسبت نوروز ۱۰ پرواز داخلی و خارجی به مقصد کیش و ارمنستان به پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت افزوده شد که پرواز فوق العاده کیش ازیکشنبه ۲۲ اسفندماه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت آغاز شد.

فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده است و تأسیس آن به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می گردد. این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده است؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب های آزاد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *