02:15 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

فروش ۱۱۰ میلیارد ریالی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی گیلان

کیمیای شمال – مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از استقبال گسترده گردشگران از غرفه‌های صنایع‌دستی نوروزی و فروش ۱۱۰ میلیارد ریالی در استان خبر داد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ ولی جهانی افزود: این رقم از بازدید ۵۲۷ هزار نفر در فروشگاه های صنایع دستی اعلام شده است.
بر اساس‌ برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور آماده‌سازی غرفه‌های نوروزی صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در مناطق گردشگرپذیر استان در دستورکار ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان گیلان قرار گرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اضافه کرد: در مجموع ۵۵۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی نوروزی در ۳۸ نمایشگاه سطح شهرستان‌های استان گیلان برگزار شد که این نمایشگاه‌ها با استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی همراه شد.
جهانی با اشاره به ظرفیت گسترده استان گیلان در حوزه صنایع‌دستی با وجود ۷ شهر و روستای ملی و جهانی صنایع‌دستی اضافه کرد: بر اساس آمار نزدیک به ۵۲۷ هزار نفر  در محل این نمایشگاه‌ها حضور داشتند.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس برآوردهای انجام‌ شده میزان فروش این غرفه‌ها از بازه‌ زمانی برپایی این نمایشگاه‌ها در ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری محاسبه شده است.
گیلان در نوروز امسال میزبان بیش از هفت میلیون گردشگر بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *