05:03 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • محیط‌ زیست به حل مسائل نگاه علمی دارد/ مسئله ریزگرد در گیلان جدی است

محیط‌ زیست به حل مسائل نگاه علمی دارد/ مسئله ریزگرد در گیلان جدی است

کیمیای شمال – سرپرست اداره کل حفاظت از محیط‌زیست گیلان نگاه این سازمان را یک نگاه علمی به حل مسائل دانست و گفت: سازمان محیط‌زیست از ظرفیت همه کارشناسان این حوزه در حل مشکلات استفاده کرده و به مسائل نگاه عملی دارد نه سیاسی.

به گزارش  روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از‌ رشت،  سرپرست حفاظت از محیط‌ زیست گیلان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با مدیر و اعضای تحریریه این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسئله ریزگرد در گیلان جدی است

سرپرست حفاظت از محیط‌زیست گیلان در این دیدار با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در حل مشکلات زیست‌محیطی در کشور دارد، اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی در کشور به‌ویژه خبرگزاری فارس همواره یار و یاور مسؤولان در سازمان حفاظت از محیط بوده‌ است.

رضا زمانی با درخواست از رسانه‌های استان گیلان برای بررسی مشکلات زیست‌محیطی استان گفت: بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی در گیلان توسط اصحاب رسانه شناسایی و بررسی می‌شوند به این منظور از تمامی رسانه‌های گیلان ازجمله خبرگزاری فارس تقاضا دارم به سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این راستا کمک کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به حفظ محیط‌زیست در عرصه‌های مختلف افزود: حفاظت از محیط‌زیست یکی از وظایف مسؤولان در تمامی نهادهای دولتی، غیردولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

سرپرست حفاظت از محیط‌زیست گیلان نگاه این سازمان را یک نگاه علمی به حل مسائل دانست و بیان کرد: سازمان محیط‌زیست از ظرفیت همه کارشناسان این حوزه در حل مشکلات استفاده کرده و به مسائل نگاه عملی وارد نه سیاسی.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات حوزه‌های زیست‌محیطی در گیلان بیان کرد: جدای از مباحثی همچون پسماند، تالاب‌ها، مناطق و گونه‌های حفاظت شده، رودخانه‌ها، مسئله ریزگرد در گیلان جدی است.

تأکید بر حفظ رویکرد علمی با روحیه جهادی برای حل مشکلات زیست محیطی گیلان

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه حوزه محیط‌زیست در گیلان دارای اهمیت بسیار زیادی به لحاظ ژئوپولتیکی است، اظهار کرد: حوزه محیط‌زیست در گیلان به دلیل شرایط جغرافیایی یک حوزه همواره درگیر است که این امر نشان‌دهنده سخت بودن کار در محیط‌زیست است.

ابراهیم افشاری با تأکید بر حفظ رویکرد علمی با روحیه جهادی برای حل مشکلات زیست محیطی گفت: مردم محیط‌زیست را بسیار اثربخش و به همان تناسب مسؤولان این سازمان را سرعت‌گیر بسیاری از پروژه‌ها می‌دانند که تا حدودی به دلیل عدم ارائه راه حل درست است لذا باید با توجه به شعار سال و اهمیت مسائل اقتصادی، باید یک همت جدی در این خصوص اندیشیده شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به همت جدی در حل مشکلات و تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی در گیلان بیان کرد: مسائل تالاب‌ها ازجمله پارک‌ ملی بوجاق از اهمیت بسیار زیادی در گیلان برخوردار بوده که با پشت میز نشستن نمی‌توان مشکلات این چنینی را برطرف کرد.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به آمادگی این خبرگزاری به ایجاد بسترسازی در حل مشکلات زیست‌محیطی گیلان بیان کرد: خبرنگاران خبرگزاری فارس گیلان این آمادگی را دارند تا بسترهای لازم در حوزه محیط‌زیست در عرصه‌های ملی و فراملی را فراهم کند.

افشاری با اشاره به اهمیت بسته خبر خوب در رسانه‌ها و ایجاد امیدآفرینی افزود: فعالیت در قالب بسته خبر خوب یکی از رویکردهای مؤثر خبرگزاری فارس بوده که امیدآفرینی با رویکرد پیش‌برندگی در جامعه، را هدف خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در مسئله محوری باید اخبار مرتبط با معیشت مردم کار شود، گفت: خبرگزاری فارس برای تحقق راهبرد مسئله محوری، حضور میدانی در محلات مختلف استان برای احصای مشکلات مردم را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با تأکید بر به‌روزرسانی اصحاب رسانه در حوزه آموزش‌های به‌روز بیان کرد: قواعد عصر روایتگری به‌گونه‌ای است که مردم رغبت خواندن اخبار سنتی را نداشته و از این اخبار تنها تیتر و لید را نگاه می‌کنند درحالی‌که سبک روایتگری قابلیت مانایی مخاطب تا پایان خبر را دارد.

وی معضل پسماند در گیلان را فقط مختص رشت ندانست و بیان کرد: معضل پسماند و رودخانه‌های گیلان، داد همه مردم استان را درآورده و اکنون فقط مختص به چند شهرستان نیست و باید با کارهای میدانی و همچنین اقدامات مطالعاتی، مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *