علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای غیرفعال گردیدن سامانه samt.tamin.ir در بخش ارسال لیست های حق بیمه توسط کارفرمایان ، این اقدام را در راستای یکپارچه سازی و متمرکز نمودن سامانه های خدمات غیرحضوری این سازمان برشمرده و تاکید نمود شایسته است کارفرمایان با ایجاد حساب کاربری و رفع نواقص احتمالی در پرونده کارگاهی و اطلاعات هویتی مندرج در سیستم ، آمادگی لازم برای ارسال لیست حق بیمه در سامانه es.tamin.ir را از اردیبهشت ماه داشته باشند .
وی با بیان اینکه در طول دهه نود تحولات بزرگی در این حوزه انجام گرفته است ، حذف لیست های کاغذی و دریافت CD در گام نخست و پس از آن امکان ارسال لیست از طریق اینترنت را از اقدامات ارزشمند معرفی و کاهش خطاهای انسانی ، تسریع در فرایند ارسال و بازبینی و صرفه جوئی های زمانی و ریالی برای کارفرمایان و پرسنل را از مهمترین آثار آن دانست .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود : در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۶۱۶۸۹۲ فقره لیست حق بیمه توسط کارفرمایان استان به تامین اجتماعی ارائه گردیده که ۵۹۹۱۱۲ مورد آن یعنی ۹۷/۱ درصد به صورت اینترنتی بوده است .
علی حسین نژاد همچنین اذعان داشت در سال گذشته ، از ۱۵۸۰۳۴ فقره ابلاغ احکام مطالباتی نیز ۱۲۴۳۰۰ فقره معادل ۷۸/۶ درصد به شکل الکترونیکی انجام گرفته است .