18:32 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • با حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت ، صورت پذیرفت ؛
    بازدید از زمین‌های کشاورزی در حال نشاء و روند آبرسانی به شالیزارهای شهرستان رشت

با حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت ، صورت پذیرفت ؛
بازدید از زمین‌های کشاورزی در حال نشاء و روند آبرسانی به شالیزارهای شهرستان رشت

کیمیای شمال – استاندار گیلان با همراهی فرماندار رشت از اراضی کشاورزی در حال نشاء و روند آبرسانی به شالیزارها در بخش کوچصفهان شهرستان رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت ؛ دکتر اسدالله عباسی با همراهی دکتر امام پناهی ظهر امروز (پنجشنبه) از اراضی کشاورزی در حال نشاء و روند آبرسانی به شالیزارها در روستای دشتان گیلوا بخش کوچصفهان شهرستان رشت بازدید کرد و گفت وگویی صمیمانه با کشاورزان در حال کار داشت.
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان در بخش مکانیزاسیون و تسطیح اراضی و آبیاری زمین ها، گفت که بنا داریم این میزان اعتبار، در تمامی مناطق استان به صورت عادلانه توزیع شود.
وی اهمیت تسطیح اراضی در تسهیل فرآیند کشت و کار ، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان را یادآور شد و همچنین نوسازی و مدرن‌سازی کارخانه‌های برنج کوبی را مورد تأکید قرار داد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: آبیاری به‌موقع، کودرسانی بهنگام و توجه به توصیه‌های علمی کارشناسان جهاد کشاورزی در بهبود کیفیت محصول موثر است.
دکتر عباسی با یادآوری بازدید خود از مرکز تحقیقات برنج کشور و ارقام پر محصول و با کیفیت برنج که توسط کارشناسان این مرکز به دست آمده، گفت که باید این مهم، به کشاورزان اطلاع‌رسانی شود چراکه موجب افزایش تولید و نیز مقرون به صرفه شدن کشاورزی خواهدشد.
وی بر عهده گرفتن فرماندهی مدیریت آب استان توسط خود را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: در اسفندماه گزارش‌هایی از اداره‌کل‌هواشناسی مبنی بر کمبود بارش و کاهش دبی آب در حوزه های آبریز استان دریافت کردم و بر این اساس؛ قرارگاه مرکزی مدیریت آب را در استان تشکیل دادیم و در شهرستان ها هم ، قرارگاه هایی به ریاست فرمانداران راه اندازی شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه تاکید کردم لایروبی انهار به طور کامل انجام و پمپاژها تعمیر و آماده باشند، خاطرنشان کرد: روزانه و ساعت به ساعت، گزارشی از میزان ورودی و خروجی آب در سد دریافت می‌کنم.
استاندار گیلان با تصریح اینکه تا زمان دروی برنج نظارت و کنترل های لازم صورت می گیرد تا کشاورزان پرتلاش مشکلی نداشته باشند، ابراز امیدواری کرد که امسال، شاهد به بار نشستن محصول کمی و کیفی خوبی باشیم.
وی از کشاورزان خواست با توجه به بارندگی های اخیر و مدیریت میدانی صورت‌گرفته، عملیات نشاءکاری (مکانیزه یا سنتی) را به تعویق نیاندازند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *