06:53 - May 22, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • ناظر گمرکات استان گیلان :
    ۴۰ هزار تن روغن خام خوراکی از گمرک منطقه آزاد انزلی ترخیص شد

ناظر گمرکات استان گیلان :
۴۰ هزار تن روغن خام خوراکی از گمرک منطقه آزاد انزلی ترخیص شد

کیمیای شمال – ناظر گمرکات استان گیلان از ترخیص بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام خوراکی از گمرک منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود : صبح امروز پنجشنبه محموله های روغنی که از ابتدای سال جاری به بندر وارد شده بود به طور کامل ترخیص شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد صبح پنجشنبه اظهار داشت: عملیات اجرایی بارگیری وترخیص محموله های روغن خام خوراکی که ازابتدای سال جاری به بندر کاسپین واردشده بود به مقاصد کارخانه ها آغاز شد و این عملیات بدون وقفه وبصورت شبانه روزی ادامه دارد .

وی تصریح کرد: ترخیص۴۰ هزار تن روغن خام خوراکی درگام اول انجام شده و بزودی ۲ کشتی تانکری با ظرفیت پنج هزار تن حاوی روغن خام خوراکی در بنادر گیلان پهلو خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با تخلیه این مقدار روغن کلیه روغن های خوراکی خام از مخازن بنادر گیلان ترخیص می شوند.

مخازن مجتمع بندری کاسپین ۶۵ هزار متر مکعب ظرفیت ذخیره فله مایع دارد و احداث یک پست اسکله دلفین و مخازن فله مایع به عنوان زیر ساخت‌های بندری به منظور پهلوگیری کشتی های تانکر حمل مایعات در این مجتمع بندری می باشد که با توجه به فاصله کم‌مخازن تا اسکله و تجهیزات مدرن تخلیه در اسکله دلفین به عنوان یکی از مزیت های رقابتی بندر کاسپین با سایر بنادر برای تجار به شمار می رود که موجب کاهش مدت زمان تخلیه کشتی های حمل روغن و هزینه های مربوط به آن شده است.

گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. گمرک بندرانزلی در طول تاریخ همواره بعنوان دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب شناخته می شد و هم اکنون نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است.

در حال حاضر رویه های، واردات قطعی، صادرات قطعی ، ترانزیت داخلی، ترانزیت خارجی ، ورود موقت، خروج موقت خودرو ، هدیه و سوغات، مرجوعی و مسافری در این گمرک اجرا می شود.

گمرک انزلی به عنوان مهمترین گمرک شمالی حاشیه دریای خزر با واقع‌شدن در کریدور شمال ـ جنوب و همسایگی دریایی با کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های مختلف سیستمی طی این سالها گامهای بلندی جهت ارائه خدمات گمرکی ( واردات قطعی ـ صادرات قطعی ـ ترانزیت داخلی ، خارجی وکارنه تیرـ ورود موقت ـ امانات پستی ـ مبادلات مرزنشینان ) به صورت مکانیزه برداشته‌است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *