09:52 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیر کل بیمه سلامت گیلان :
    پوشش بیمه درمان درجامعه یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران است

مدیر کل بیمه سلامت گیلان :
پوشش بیمه درمان درجامعه یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران است

کیمیای شمال – دکتر محمود عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت گیلان صبح امروز در نشست هم اندیشی با رسانه های گروهی استان ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت ” ۱۷ تا ۲۳″ اردیبهشت ماه سالجاری اظهار داشت: شعارهفته سلامت درسالجاری ؛” سلامت ما،سلامت سیاره ما” نامگذاری شده است .

وی با تشکر و قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تاسیس تا کنون ایجاد پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش بیمه درمان در جامعه استاین افراد کسانی هستند که از طریق دستگاههای اجرایی و یا به صورت اجباری و بر اساس قانون کار تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

در این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران به تناوب در سالهای مختلف درقالب صندوق بیمه ایرانیان و بیمه روستایی ودر حال حاضر از طریق صندوق بیمه سلامت همگانی اقدام به پوشش بیمه ای این افراد کرده است.

وی افزود:میزان پرداخت حق بیمه درصندوق بیمه سلامت همگانی با ارزیابی وسع سنجیده می شود و تعیین دهک درآمدی خانوار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه رفاه ایرانیان می باشد و سازمان بیمه سلامت ایران با استعلام از پایگاه مذکور و تعیین دهک درآمدی متقاضی، اقدام به بیمه نمودن افراد می کند.

مدیر کل بیمه سلامت یاد آور شد، بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد از دهک چهارم به تناسب می بایست در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان (یک میلیون و۲۶۰هزار و۴۴نفر) تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند افزود: ۸۲۸هزار۹۵۱نفر در صندوق بیمه روستائیان ۱۸۳هزار ۹۱۵نفر کارکنان دولت ۵۸ هزار۵۶۲نفر ، سایر اقشار ۱۱هزار ۴۹ نفرصندوق ایرانیان ودرصندوق بیمه سلامت همگانی بیش از ۲۷۳هزار نفر تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند.

عاطف راد افزود، یکی از مهمترین نیازهای جامعه توجه به سلامت افراد است که این فاکتور از عوامل توسعه نیز محسوب می‌شود.وی یاد آور شد با توجه به محدودیت منابع، پیشگیری بیماریها، آموزش و آگاه سازی افراد جامعه و هماهنگ کردن آنها در پذیرش و بکارگیری روش های درست برای سلامتی افراد ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: هزینه های پیشگیری در بسیاری موارد کمتر از هزینه های درمانی است، در نتیجه علاوه بر تشخیص به موقع و معالجه بیماری، سلامت افراد با هدف پیشگیری قابل توجیه خواهد بود و بابرنامه استحقاق سنجی ونسخه نویسی الکترونیک که پیش نیاز پرونده کامل پزشکی درسیستم برای بیماران است محقق خواهد شد.

عاطف راد اظهار داشت:در راستای سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و به منظور ارتقای نظام سلامت وتحقق دولت الکترونیک ، سازمان بیمه سلامت نیز توسعه دولت الکترونیک را از اهداف راهبری خود قرار داده و در راستای نیل به این هدف گام های اساسی برداشته است.

وی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را از طرح های سازمان بیمه سلامت جهت رسیدن به توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: دسترسی آسان و سریع به بانک اطلاعاتی بیمه شدگان ،حذف کاغذ ،تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات طرف های قرارداد، کاهش دغدغه بیمه شدگان جهت اعتبار و تعویض دفترچه ، شناسایی و مشخص کردن هم پوشانی بیمه ها در طرح استحقاق سنجی و … از مزایای این طرح است.

وی یاد آور شد : نسخه پیچی الکترونیک دربیمه سلامت گیلان به۱۰۰درصد رسید.

درادامه مدیر کل بیمه سلامت گیلان به پرداخت های منظم وبه موقع اداره کل به مطالبات مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۲۱ میلیارد تومان ازمطالبات مراکز طرف های قرارداد با بیمه سلامت در استان پرداخت شده است.

عاطف راد ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت و درراستای صیانت از حقوق بیمه شدگان وارائه خدمات مطلوب ۹۰ میلیارد تومان به مراکز دولتی و دانشگاهی، ۵میلیارد تومان سطح یک روستایی و ۲۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت شده است.

عاطف راد یاد آورشد در حال حاضر، سه هزار و ۸۷ بیمار خاص شامل دیالیز ،پیوندی هموفیلی، تالاسمی، و ام اس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.

وی افزود: تمامی خدمات بستری ، دارویی و سرپایی بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان رایگان است.

عاطف راد با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت اضافه کرد: این سامانه برای پاسخگویی به ارائه دهندگان خدمات سلامت مردم و رسیدگی به درخواست های آنها در حوزه بیمه سلامت، فعال است که مردم می توانند سوال ها و نظرات خود درباره بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

براساس این گزارش، در زمان حاضر، یک هزار و ۷۵۲ موسسه اعم از پزشکان، بیمارستان های دولتی و خصوصی، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ، داروخانه ها و …طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.

وی اظهار داشت: بیمه شدگان محترم با کد دستوری #۱۶۶۶* از طریق گوشی تلفن همراه خود می توانند از اعتبار دفترچه های خود مطلع شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *