04:08 - May 22, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد؛*
    * افزون بر هزار و صد خدمت درمانی، پزشکی و دارویی در مانور درمان جمعیت هلال احمر به مردم شهربیجار ارائه شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد؛*
* افزون بر هزار و صد خدمت درمانی، پزشکی و دارویی در مانور درمان جمعیت هلال احمر به مردم شهربیجار ارائه شد

کیمیای شمال – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این مانور به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در شهربیجار رودبار برگزار شد.

*به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛* سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: با برگزاری دو روزه مانور درمان در منطقه شهر بیجار رودبار به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و به همت معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان بیش از یک هزار خدمات درمانی، دارویی و مشاوره ای به ساکنین این منطقه ارائه شد.

غلامی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن استان گیلان و تجربه زلزله دلخراش رودبار این مانور به منظور تمرین نحوه خدمت رسانی و آمادگی در برابر حوادث با حضور ۱۶ نفر از اعضای تیم bhcu رودبار، رشت و  فومن، تیم های حمایت روانی جوانان و کارشناسان ستادی در دو روز متوالی برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: در این مانور خدمات به صورت رایگان صورت گرفت که شامل ویزیت ۲۲۶ نفر توسط پزشکان متخصص و عمومی، ۱۷۲ خدمت پرستاری و مامایی، ۱۰۶ خدمت مشاوره ای بهداشت روان و تغذیه بود.

در ادامه نهضت قنبرزاده معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: در این مانور کارشناسان توانبخشی با حضور در دبستان این منطقه، ۵۵ کودک را مورد ارزیابی ستون فقرات و ناهنجاری های اسکلتی کف پا قرار دادند، همچنین کارشناس تغذیه و توانبخشی در دبیرستان پسرانه به ارائه مطالب آموزشی درخصوص پرهیز از مصرف بی رویه غذاهای آماده و چگونگی پیشگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی برای ۵۷ دانش آموز پرداختند.

قنبرزاده اظهار کرد: نجاتگران،  مشاوران روانشناسی و مامایی تیم درمان با حضور در مدارس پسرانه و دخترانه ضمن برگزاری مانور به ارایه خدمات آموزشی و مشاوره ای به بیش از ۱۷۰ دانش آموز در مدارس منطقه پرداختند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گیلان اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط نیز ضمن بازدید میدانی از روستاهای کندلات، شهربیجار، براگور و شیخ توسه نحوه دفع پسماند را به مردم منطقه آموزش دادند، همچنین کلر زنی آب منطقه،  بررسی وضعیت منطقه از لحاظ بیماری‌های منتقله، وضعیت حشرات و سمپاشی مکان های مورد نیاز از دیگر فعالیت های بهداشت محیط بود.

گفتنی است؛ انتقال و ارجاع یک بیمار خانم توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر که از ناحیه مچ پا دچار ضرب دیدگی شده بود، جهت ادامه تخصصی روند درمان به بیمارستان  مرکز استا، اهدای ۱۵ سبد غذایی به خانوارهای کم درآمد و اهدای ۴ ست نوزاد به مادران باردار منطقه از دیگر فعالیت های این مانور بود.

شایان ذکر است: تیم های امدادی آوار، آنست، واکنش سریع، ارتباطات ، اسکان اضطراری، تیم توانا از معاونت امداد استان و تیم های امدادی از شهرهای رودبار، آستانه اشرفیه، رشت و فومن در مانور سراسری مذکور شرکت داشتند.


قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *