01:43 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران :
    در عصر توسعه ارتباطات و رسانه‌ها، هیچ سازمانی بدون وجود نهاد روابط عمومی قابل تصور نیست

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران :
در عصر توسعه ارتباطات و رسانه‌ها، هیچ سازمانی بدون وجود نهاد روابط عمومی قابل تصور نیست

کیمیای شمال – رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت فرارسیدن روز “ارتباطات و روابط عمومی” پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در پیام تبریک خود به مناسبت فرارسیدن روز “ارتباطات و روابط عمومی” اظهار داشت: “نامگذاری روزی به نام “ارتباطات و روابط عمومی” که به مثابه آئینه تمام نمای انتظارت و مطالبات مردم از سازمان‌ها و نهادها عمل می‌کنند، بیانگر اهمیت روزافزون شبکه‌های ارتباطی در دنیای پیچیده امروز است. تلاشگران این عرصه همواره تلاش کرده‌اند تا پلی باشند برای ارتباط مؤثر و مستمر درون و برون سازمانی. بر این اساس، این روز فرصتی مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه راه‌های طی شده در جهت تعامل و تأمین دانش اجتماعی و نیز ترسیم و تبیین افق‌ها و چشم انداز روشن برای فردای بهتر است.”

در ادامه این پیام آمده است: “امروزه و در عصر توسعه ارتباطات و رسانه‌ها، دیگر هیچ سازمانی را بدون وجود نهاد روابط عمومی نمی‌توان متصور بود. روابط عمومی به‌عنوان چشم تیزبین سازمان، روشنگر و راوی حقایق تلاش‌های جمعی برای جامعه و بازتاب ‌دهنده خواست‌ جامعه به مدیران سازمان است. روابط عمومی در تقویت انگیزه‌های درون‌ سازمانی از یک‌سو و تلاش برای آگاه سازی عمومی، امید بخشی و کمک به قوام اعتماد مردمی از سوی دیگر، نقش بسیار اثرگذاری دارد.”

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر این پیام تأکید کرده است: “بی‌شک، دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و نقش اصحاب خبر و رسانه به‌عنوان مشعل داران توسعه آگاهی که با به‌کارگیری هنر، مهارت، تدبیر و دانش خود، فضایی سالم برای اطلاع‌ رسانی شفاف و ارتباطات اثربخش بین مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌کنند، انکارناپذیر بوده و قابل تقدیر است.”

رسولیان در ادامه افزوده است: “نقش روابط عمومی‌ها به‌عنوان کارگزاران “هنر هشتم” در بهتر شدن حال عمومی مخاطبان سازمان‌ها، در نهایت به بهتر شدن فضای عمومی جامعه منجر شده و می‌تواند سبب تقویت امیدواری، روحیه‌ بخشی عمومی و تاب‌ آوری برای عبور از مشکلات باشد؛ امری حیاتی که اگر از آن غفلت شود، زمینه خسارات جبران‌ ناپذیری را به جامعه فراهم خواهد کرد.”

در بخش دیگر این پیام بیان شده است: “اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع ‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است، به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها و کسب و کارها و دوام‌شان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی، به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.”

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه تصریح کرده است: “نوع کار، مسئولیت‌ها و نقش حیاتی و غیرقابل انکار روابط ‌عمومی‌ها سبب شده است تا حرفه روابط ‌عمومی در رتبه بندی‌های جهانی، جزو ۱۰ شغل نخست پر استرس دنیا شناخته شود؛ زیرا مدیران روابط عمومی‌ها، متخصصان آسیب شناسی سازمان‌ها هستند و نیازمند توانایی تفکر و واکنش سریع در شرایط پر استرس و تنش زا می‌باشند.”

وی اضافه کرده است: “در سال‌های اخیر شاهد ارتقاء نقش روابط عمومی‌ها به‌عنوان بازوی مشاوره‌ای در تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی و استراتژیک سازمان‌ها هستیم و این امر در عصر ارتباطات به یک ابزار مدیریتی کارآمد برای گسترش فعالیت‌های علمی و حرفه‌ای کسب و کارها تبدیل شده و تعالی هرچه بیشتر سازمان‌ها را درپی داشته است.”

رسولیان در ادامه این پیام اظهار داشت: “اینجانب ضمن پاسداشت مجاهدت و تلاش‌های همکاران ارزشمندم در مسئولیت روابط‌ عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه، ۲۷ اردیبهشت‌، روز ارتباطات و روابط‌ عمومی را که نه صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار، بلکه یک سرفصل از اخلاق، علم و هنر است، به یکایک تلاشگران این عرصه خطیر تبریک و تهنیت عرض ‌نموده و برای آنان از درگاه خداوند منان، پیروزی، بهروزی و عاقبت به خیری طلب می‌کنم.”

وی در پایان اظهار امیدواری کرده است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام “تولید، دانش ‌بنیان و اشتغال ‌آفرین” مزین شده است، روابط عمومی‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امید آفرینی، با همیاری و توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای اهداف سازمانی ایفای نقش کنند و به بازوی قدرتمندی برای تحقق اهداف و برنامه‌های عالی و متعالی سازمان تبدیل شوند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۵ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۰۷ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *