22:07 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

خطر از بیخ گوش شالیزارهای رشت گذشت

کیمیای شمال – مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: بارندگی ها موجب شد خطر کم آبی از بیخ گوش شالیزارها بگذرد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ مسعود اسدی‌پرور با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است، اظهار کرد: تاکنون در ۹۱ درصد از این شالیزارها نشاء انجام شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های اردیبهشت ماه کمک کرد تا وضعیت داشت در شالیزارهای رشت به خوبی سپری شود، افزود: ۱۴ ایستگاه پمپاژ و ۲۵ حلقه چاه نیز وارد مدار شدند تا در صورت مواجهه با کم آبی شالیزارها با مشکل مواجه نشوند.

اسدی‌پرور ادامه داد: پیش‌بینی شده بود با توجه به کاهش ذخیره آب سد سفیدرود احتمال کم آبی برای برنج کاری در شهرستان رشت بوجود آید اما خوشبختانه خطر تنش آبی از بیخ گوش شالیزارها گذشت و در شرایط خوبی به سر می‌بریم.

وی خاطرنشان‌ کرد: تولید برنج با رنج بسیاری همراه است و نیاز است همواره تدابیری برای گذر از کم آبی صورت گیرد تا برنجکاران دغدغه کمتری داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: امسال به دلیل ترس از کم‌آبی به کشاورزان توصیه کردیم تا برنج پر محصول کمتری بکارند و به همین دلیل امسال هم  اغلب شالیزارهای رشت برنج بومی هاشمی کشت شد.

وی تصریح کرد: برنج پرمحصول دیرتر می‌رسد و به همین دلیل فقط هشت درصد از شالیزارهای رشت پرمحصول کشت شد که معمولا در مناطقی چون پیسخان و بیجار کنار کشت می‌شود.

اسدی‌پرور گفت: ارقام علی کاظمی در هشت درصد و ارقامی چون خزر و شیرودی نیز به صورت پراکنده در شالیزارهای رشت کشت شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *