15:44 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت عنوان شد:
    ایجاد کارگاه‌های صنعتی آماده برای کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان

در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت عنوان شد:
ایجاد کارگاه‌های صنعتی آماده برای کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان

کیمیای شمال – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس نامگذاری سال تحت عنوان “تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین”، تمامی وجهه همت خود را بر ایجاد یک کارنامه مشخص و عملیاتی، معطوف کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان شامگاه سه‌شنبه با بیان این مطلب در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ایجاد کارگاه‌های صنعتی آماده برای کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان در قالب برنامه احداث یک هزار کارگاه را از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

وی همچنین تأمین و واگذاری زمین با هزینه اندک و اقساط بلند مدت به شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای بهره مندی از دانش و توان علمی جوانان اعلام کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به شناسایی ۱۶۰۰ مورد نیاز فناورانه در سطح واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: تا کنون ۳۵۰ مورد از قطعات و یا مواد اولیه مورد نیاز صنایع که قبلاً از خارج از کشور تأمین می‌شد، با معرفی نیازهای فناورانه به شرکت‌های دانش بنیان و با ایجاد ارتباط مناسب در جهت برآورده شدن نیاز آن‌ها، از این طریق در داخل کشور تأمین شده است.

رسولیان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی گیلان ادامه داد: با توجه به کمبود زمین صنعتی در استان‌های شمالی و محدودیت‌ها و الزامات زیست محیطی امیدواریم با همراهی استاندار و کمک مسئولان، اراضی جدیدی برای استقرار و راه اندازی صنایع در گیلان اختصاص یابد.

وی در پایان آمادگی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را برای تأمین و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی و اعتبارات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط استان گیلان اعلام کرد.

لزوم همکاری شهرک‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار بر ضرورت احیاء واحدهای تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی تأکید کرد و گفت: همکاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی هر منطقه از موقعیت جغرافیایی ایران را مستعد برخی واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد و افزود: احداث شهرک های صنعتی برای مناطق شمال کشور که برای تأمین زمین با مشکل مواجه هستند، اثرگذار است.

وی با بیان این‌که بنگاه‌های کوچک تولیدی آثار منفی کمتری نسبت به واحدهای بزرگ دارند، اضافه کرد: یک مدیر واحدهای کوچک را بهتر می‌تواند اداره کند؛ ضمن این‌که تولید کالا در بنگاه‌های کوچک به‌صورت بهینه انجام می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت تجمیع واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها ‌و نواحی صنعتی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های صنعتی برای احداث و استقرار صنایع یکی از مهم‌ترین اصول زیربنایی در تولید و خودکفایی کشور است.

فلاحتی همچنین به کمبود زمین در گیلان به سبب حساسیت‌های زیست محیطی و اقلیمی اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت زمین و کمبود اراضی مناسب برای ایجاد واحدهای صنعتی شایسته است با حمایت‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های نیمه فعال و یا تعطیل مجدد به چرخه کار و تولید برگردند و یا به افراد شایسته و واجد شرایط واگذار شوند.

وی توصیه کرد: به‌عنوان مدیران بالادستی وزارت صنعت، معدن و تجارت در انتخاب مدیران لایق دقت لازم را به‌عمل آورید و نظارت‌های کافی بر فعالیت فزاینده شهرک‌های صنعتی و ظرفیت‌های ایجاد شده که در واقع ثروت و سرمایه ملی محسوب می‌شوند را سرلوحه خود قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در گیلان نظارت بر حوزه تأمین مالی توسط بانک‌ها، عملکرد مدیران و حمایت از جامعه کارگری را از مهم‌ترین انتظارات مردم و مسئولان از متولیان بخش صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دانش جوانان همواره باید مد نظر مسئولان قرار گیرد و از جوانان خدوم و دارای ایده و اراده حمایت شود.

فلاحتی در پایان با اشاره به اهمیت صادرات کالای ایرانی به‌ویژه به کشورهای همسایه تأکید کرد: از کالایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کنید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر دو روزه به گیلان و در حاشیه برگزاری نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان در بندر انزلی، با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که به مدت دو روز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در بندر انزلی آغاز به کار کرده است، مهم‌ترین موضوعات اجرایی حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در قالب ۸ کارگروه تخصصی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

در آیین گشایش این گردهمایی با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه سازمان هوشمند و واگذاری الکترونیکی زمین در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان یکی از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی و از ۹ شرکت شهرک‌های صنعتی که در شاخص‌های برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ حائز رتبه‌های برتر شدند، تقدیر شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *