00:26 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • به‌کارگیری افراد شایسته و متخصص در بدنه مدیریتی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی

به‌کارگیری افراد شایسته و متخصص در بدنه مدیریتی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی

کیمیای شمال – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تعامل و هم‌افزایی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی با مدیران ارشد استان‌ها در راستای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش صنعت تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان با بیان این مطلب در بخش پایانی نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان در بندر انزلی اظهار داشت: مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها به منظور نیل به اهداف دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به همراهی نمایندگان ولی فقیه، استانداران، نمایندگان، ائمه جمعه، مقامات نظامی و قضایی و … دارند؛ از این رو شایسته است تعامل بسیار خوبی با مسئولان استانی داشته باشند.

وی همچنین همراهی رسانه‌ها و انعکاس دستاوردها و تلاش مدیران را یکی دیگر از الزامات موفقیت شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها عنوان کرد و با تأکید بر سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم افزود: شرکت‌های تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و درحال انجام و به منظور بیان اقدامات و تبیین دستاوردها، باید فضای همکاری خوبی با رسانه‌ها ایجاد و نسبت به پاسخگویی و تنویر افکار عمومی همواره کوشا باشند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزاری تورهای صنعتی راهیان پیشرفت برای گروه‌ها و اقشار خاص جامعه همچون اصحاب رسانه، دانشگاهیان، ائمه جمعه، قضات دادگستری و … را از دیگر راهکارهای عملیاتی برای معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعتی استان‌ها عنوان و اضافه کرد: در حوزه دانش بنیان شدن شرکت‌ها نیز شایسته است تعامل مستمری با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها انجام شود.

رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه مدل و الگویی مشخص و کارآ به منظور احیاء مجدد واحدهای راکد صنعتی تأکید کرد و ادامه داد: بخش اعظمی از عارضه یابی‌ها با همت همکاران صنایع کوچک و مشاوران کلینیک‌های کسب و کار در سراسر کشور انجام شده است و هم اکنون نیازمند ارائه مدلی کاربردی برای بازفعال سازی صنایع غیرفعال هستیم.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو درخصوص تولید برق خورشیدی در کشور بیان کرد: دستورالعمل‌های لازم در این راستا تا هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طی فراخوان جذب سرمایه گذار که به‌صورت مشترک با وزارت نیرو خواهیم داشت و نیز با شرط پذیرش خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو، قطعاً با استقبال بسیار خوبی از سوی سرمایه گذاران مواجه خواهیم بود.

رسولیان همچنین با اشاره به تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی در تأمین زیرساخت‌های صنایع مستقر در داخل یا خارج شهرک‌های صنعتی گفت: اطلاع رسانی و تبیین مجموعه حمایت‌های دولت و مشوق‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک CHP و DG، نقش به‌سزایی در تأمین برق پایدار و امید بخشی به صاحبان صنایع ایفا می‌کند.

وی در ادامه بر به‌کارگیری افراد متخصص و متعهد در بدنه مدیریتی شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها تأکید کرد و افزود: نتیجه فعالیت‌ها و تلاش‌های شما مدیران توسط مردم، دولت، نمایندگان مردم و وزارت صنعت، معدن و تجارت رصد می‌شود. بنابراین به‌کارگیری افراد شایسته و متخصص در ایجاد کارنامه موفق از عملکرد نهایی شما تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر سخنان خود به ۵۰ ردیف برنامه عملیاتی سازمان و شرکت‌های تابعه استانی اشاره و اضافه کرد: این برنامه‌ها باید به‌طور هفتگی پیگیری و گزارش اقدامات و نتایج آن واصل شود.

رسولیان همچنین بر ارائه مدلی برای ایجاد شهرک‌های فناوری و نیز پردیس‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی تأکید کرد و ادامه داد: اعتباراتی نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این امر می‌تواند اختصاص یابد که لازمه آن، تدوین و ارائه مدل از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌هاست.

وی ایجاد کارگروه دانش بنیان در استان‌ها با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی و اخذ اعتبارات از استانداری‌ها در قالب صندوق توسعه استانی را از دیگر اقدامات مهمی عنوان کرد که باید توسط استان‌ها پیگیری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تلاش برای احداث مسکن کارگری توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد و گفت: برای این موضوع جلسات تخصصی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم کار و خدمتی ماندگار از خود به‌جا بگذاریم.

رسولیان ایجاد درآمدهای پایدار برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها را یک ضرورت دانست و یادآور شد: پیشنهاداتی از قبیل ساخت انبارهای عمومی و طبقاتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور اجاره به مالکان و صاحبان کالا را داشته‌ایم که لازم است در این زمینه و همچنین روش‌های تأمین مالی پیوسته، بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی همچنین بر لزوم همگرایی و تعامل شرکت‌های تابعه با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: مقرر است کارگروهی به دستور دبیر این شورا به منظور اختصاص مناطق ویژه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تشکیل شود، که شایسته است همکاری‌های مناسبی در این راستا به‌عمل آید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر محوریت برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و استانی حول کارگروه‌های اجرایی و تخصصی، از مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خواست تنگناها، چالش‌ها، مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اجرای دقیق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی در قالب کارگروه‌های مذکور در گردهمایی‌های بعدی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.

رسولیان در پایان نتایج حاصل از این نشست تخصصی را در اصلاح روندها و فرآیندهای اجرایی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دو بخش تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و برنامه‌های حمایتی صنایع کوچک مؤثر دانست و بر اجرای تصمیمات و مصوبات این گردهمایی تأکید کرد.

در نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که به مدت دو روز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در بندر انزلی برگزار شد، مهم‌ترین موضوعات اجرایی حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در قالب ۸ کارگروه تخصصی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار ‌گرفت.

در آیین گشایش این گردهمایی با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه سازمان هوشمند و واگذاری الکترونیکی زمین در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان یکی از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی و از ۹ شرکت شهرک‌های صنعتی که در شاخص‌های برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ حائز رتبه‌های برتر شدند، تقدیر شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *