08:31 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رایزنی استاندار با سفیر ژاپن جهت حل مشکلات زیست محیطی گیلان در رشت

رایزنی استاندار با سفیر ژاپن جهت حل مشکلات زیست محیطی گیلان در رشت

کیمیای شمال – راهکار‌های حل مشکلات زیست محیطی گیلان در دیدار سفیر ژاپن با استاندار بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان گیلان ، استاندار گیلان با اشاره به روابط نزدیک و ۱۰۰ ساله ایران و ژاپن در این دیدار با ابراز نارضایتی از عملکرد آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن – جایکا درخصوص احیای تالاب بین المللی انزلی گفت: از عملکرد این آژانس که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ برای طرح تالاب انزلی انجام داده راضی نیستیم.
دکتر اسدالله عباسی افزود: از طرح و ارزیابی‌های جدید جایکا، در باره طرح تالاب و سایر مسایل زیست محیطی گیلان مانند سامانه پسماند و زباله، سنبل آبی و رسوب زدایی رودخانه‌های گیلان و همچنین سایر ظرفیت‌های گیلان از جمله گردشگری در راستای سرعت بخشیدن، کیفی سازی و تقویت فعالیت‌های فعلی ما، بررسی و استقبال می کنیم.
وی همچنین از کمک بشر دوستانه ژاپن برای ارسال واکسن کرونا به ایران تشکر کرد و گفت: گیلانی‌ها کمک‌های بشر دوستانه این کشور در زمان زلزله رودبار را هم فراموش نمی‌کنند.
سفیر ژاپن هم با اشاره به اینکه این اولین بازدیدش از تالاب بین المللی انزلی است گفت: از نظر ما و گزارش‌های رویت شده، آژانس جایکا به تعهداتش در خصوص طرح احیای تالاب انزلی نظیر تعریف سیستم و ایجاد مدیریت تالاب با حمایت شما عمل کرده، اما مجددا از سایت پرژه بازید می‌کنم و نقد و ارزیابی‌ها و راه کار‌های رفع مشکلات را بررسی و به اطلاع خواهم رساند.
کازو توشی آیکاوا همچنین فرهنگ سازی و آموزش مردم برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را از دیگر راهکار‌های ضروری برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.
رییس دفتر آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران هم با بیان اینکه بیشترین تاریخچه‌ی همکاری ما در ایران با استان گیلان است، گفت: امیدوارم فعالیت وهمکاری‌های زیست محیطی ما در آینده افزایش یابد.
تارو آزوما افزود: افزایش دانش محیط زیستی مردم در کنار انجام طرح‌ها و افزایش بازدید کننده از مرکز، می‌تواند کمک موثری در رفع مشکلات محیط زیست کند.
رضا زمانی سرپرست حفاظت محیط زیست گیلان هم با ابراز نارضایتی از عملکرد آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن – جایکا در خصوص طرح احیای تالاب بین المللی انزلی گفت: عملکرد جایکا درباره تالاب رضایت بخش نبوده و درباره سایر طرح‌ها و ادامه همکاری در این باره و سایر طرح‌ها، نیازمند برررسی و نتیجه گیری در نشست با مسولان استان هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *