06:30 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد :
    جلسه بررسی اقدامات شرکت های توزیع برق با محوریت مدیریت اوج بار

بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد :
جلسه بررسی اقدامات شرکت های توزیع برق با محوریت مدیریت اوج بار

کیمیای شمال – طی جلسه ای با حضور آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر، حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و تعدادی از شرکت های توزیع کشور، به بررسی اقدامات برای گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۱ پرداخته شد.

دراین جلسه کردی گفت: تمامی برنامه‌های در نظر گرفته به منظور مدیریت بار شبکه‌های توزیع برق وارد مرحله اجرایی شده و همه ظرفیت‌ها به منظور عبور ایمن و بی دغدغه از تابستان پیش رو به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: با همکاری وزارت صمت، با صنایع هماهنگی شده است که این مشترکان از طریق جابه جایی زمان تعطیلات آخر هفته و تعمیرات سالانه خود، در طرح‌های مدیریت بار برق مشارکت و از مشوق‌های صنعت برق بهره‌مند شوند.

کردی همچنین با تاکید براینکه در صورت همکاری مشترکان در سراسر کشور، می‌توانیم از تابستان امسال بدون محدودیت عبور کنیم، یادآور شد: در بخش خانگی نیز مشوق‌هایی برای همکاری مشترکان تعریف شده است که حتی می‌تواند باعث رایگان شدن قبوض برق مصرفی مشترکان شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که اختیار تغییر ساعات اداری براساس مصوبه هیات دولت به استانداران واگذار شده است، خاطرنشان کرد: براین اساس تاکنون ۱۰ استان نسبت به تغییر ساعات کاری ادارات اقدام کرده اند، که این تعداد تا یکی دو روز آینده به بیش از ۲۰ استان خواهد رسید.

وی افزود: تغییر ساعات کاری ادارات، باعث کاهش ۱۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۸) خواهد شد.

کردی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون شاهد رشد بیش از ۱۰ درصدی مصرف برق صنایع بودیم، یادآور شد: هم چنین براساس مصوبه هیات وزیران، پس از اتمام دوره اوج بار، هیچ محدودیتی در مصرف صنایع وجود نخواهد داشت و حتی در صورت تجاوز از دیماند (مصرف برق بیش از قرارداد) نیز با آن‌ها همکاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین در خصوص نیروگاه‌های تولید برق نیز گفت: در کشور سبدی از انواع نیروگاه‌ها وجود دارد و این تنوع در منابع تولید، لازمه حفظ پایداری شبکه برق است.

کردی افزود: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع، باید طی ۴ سال دولت سیزدهم به مدار بیاید.

به گفته مدیرعامل توانیر، سختگیرانه‌ترین بخش مصوبه دولت برای مدیریت مصرف، مربوط به ادارات دولتی است؛ به طوری که این دستگاه ها، باید حتما در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند.

همچنین در این جلسه محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: برای گذر از پیک جاری هوشمندسازی مشترکان و قابلیت کنترل پذیری، انعقاد تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی، بکارگیری حداکثری مشترکان خود تامین، دیزل ژنراتور‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای تمام مشترکان با حداکثر توان و جدیت در سطح استان درحال اجرا است.

وی تاکید کرد: مجموعه کارکنان توزیع برق گیلان در آماده باش کامل برای اجرای برنامه های مدیریت اوج بار و همچنین رفع مشکلات موجود هستند.

گفتنی است این جلسه با محوریت بررسی عملکرد شرکت های توزیع برق گیلان، گلستان و خراسان شمالی در راستای مدیریت پیک مصرف برگزار شد و مدیرعامل و جمعی از معاونین مدیران حاضر، با ارائه عملکرد توزیع برق گیلان برای گذر از پیک مصرف برق پرداختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *