07:06 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مبلغان مذهبی گیلان ؛
    جهاد تبیین امری مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است

استاندار در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مبلغان مذهبی گیلان ؛
جهاد تبیین امری مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است

 

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز در نشست با مدیرکل و مدیران شهرستانی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی و جمعی از مبلغان مذهبی استان، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) را تبریک گفت و اظهار داشت: این مجموعه با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی، تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی تاسیس شد و مرجعیت فرهنگی آن ، با اهمیت است.

وی در جمع طلایه ‌داران نهضت تبلیغ در استانداری گیلان با اشاره به جهاد تبیین به‌عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب، افزود: جهاد تبیین امری مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است و لازمست در جهت اجرای آن نسبت به مسائل روز و نیازهای فرهنگی هوشیار باشیم.

دکتر عباسی به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ جایگزینی برای منبر وجود ندارد، اشاره و تصریح کرد: ایشان با تاکید بر نقش موثر شیوه های قدیمی همچون منبر و مداحی ، در عین حال به استفاده از ابزارهای نوین همچون فضای مجازی هم اشاره داشته اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز دشمن با شیوه ها و ابزارهای نوین تلاش می کند ، افزود: دشمنان به خوبی جایگاه دو اصل مهم در اعتلای ایران یعنی رهبر معظم انقلاب و دیگری نهاد خانواده را دریافته اند و تلاش می کنند این دارایی های ارزشمند را تخریب کنند.

وی بهره گیری از داشته های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و ارائه بسته های فرهنگی از سوی فعالان این بخش و هم افزایی همه ارکان حوزه فرهنگ برای رفع چالش های این بخش را امری ضروری خواند .

دکتر عباسی در ادامه گفت : نشان دادن وحدت اهل تسنن و تشیع امری مهم در حفظ وحدت ملی و نیز سرکوب توطئه دشمنان است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

وی در ادامه تاکید کرد : شرایط امروز کشور به گونه ایست که در موضوعات مختلف از جمله مصرف، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این امر به منزله استفاده مستمر اما بهینه است.

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: با شروع فصل زراعی در استان و نیز آغاز تابستان، مصرف انرژی و آب دو موضوع مهم است که می توان در جهت فرهنگ‌سازی و تهیه بسته های فرهنگی برای استفاده بهینه از این منابع، تلاش کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هم اکنون اندکی از شالیزارها مشکل کم آبی دارند، خاطر نشان کرد: قرارگاه جهادی در شهرستان های مختلف استان تشکیل شده ضمن اینکه لازم است تا مردم نیز در مدیریت آب همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با تقدیر از فعالان ستاد مقابله با کرونای استان به ویژه کادر ایثارگر درمان ، به فعالیت های صورت گرفته در استان طی سال‌های شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در راس همه تلاش ها ، اهتمام دولت برای تامین واکسن با وجود تحریم های ظالمانه، قابل تقدیر است.

استاندار گیلان با اشاره به کووید ۱۹ و مشکلات ناشی از آن و فوت روزانه ۷۰۰ نفر در کشور ناشی از این بیماری افزود: با گسترش واکسیناسیون و اقدامات انجام شده اکنون وضعیت کرونا در کشور و استان رضایت‌بخش است.

دکتر عباسی به نتایج سفر رییس جمهوری به گیلان و اعتبارات مصوب و تخصیصی حاصله اشاره کرد و افزود: تاکنون یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر بهمن ماه سال گذشته رییس جمهور به گیلان تخصیص داده شد.

وی به چالش پسماند گیلان و زباله‌های دفن شده در سایت سراوان رشت اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه نیز اقدامات موثری انجام گرفته و اکنون تمام شیرابه ها در محل دفن زباله در سراوان رشت تصفیه می‌شود.

دکتر عباسی با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان افزود: در این طرح علاوه بر توجه به کیفیت نان ، از کم فروشی و قاچاق آرد به‌عنوان اصلی ترین نیاز خانوار جلوگیری خواهد شد.

وی حمایت از تولید داخلی و توجه به بالندگی صنایع تولیدی استان را مهم دانست و با اشاره به فعالیت شمار قابل توجهی از واحدهای راکد و نیمه راکد استان، بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و تاکیدات معظم‌له بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ، دهکده دانش بنیان در گیلان راه اندازی می شود.

نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه ، بیان دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی و نیز مشارکت جویی آحاد جامعه در مباحث مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تاکید و بیان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای آب در آسیاب دشمن بریزند و اقدامات خدمتگزاران به ملت را بی اثر جلوه دهند.

در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان و شماری از روحانیون حاضر نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند.

توجه به امر به معروف و نهی از منکر، مدیریت فرهنگ عمومی و گردشگری، به کارگیری روحانیون مبلغ، توجه به صلاحیت شوراهای روستا و تخلفات دهیاری ها از مهمترین مسایل مطرح شده توسط روحانیون در این نشست بود.

معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *