03:56 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست صمیمی با خبرگزاری ها ؛
    رسانه ها چشم تیزبین افکار عمومی و حلقه واسطه بین مردم و کارگزاران هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست صمیمی با خبرگزاری ها ؛
رسانه ها چشم تیزبین افکار عمومی و حلقه واسطه بین مردم و کارگزاران هستند

کیمیای شمال – ثقتی با بیان اینکه نیازمند بروز رسانی در بحث تولید محتوا هستیم گفت : گفتمان رسانه ای و فرهنگی دولت بر محور عدالت طلبی است .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، « رضا ثقتی » دیروز ( چهارشنبه ،۱ تیر ماه ۱۴۰۱) در نشست صمیمانه با مدیران خبرگزاری های استان در خانه فرهنگ رشت با اشاره به مشقات حرفه خبرنگاری و مشکلات موجود در این حوزه گفت : اینگونه نشست ها موجب نزدیکی افکار و اندیشه های کارگزاران دولت سیزدهم با اصحاب رسانه شده تا با نزدیکی مطالبات و افکار ، به مرکز صقلی برای هم پوشانی فعالیت‌ها دست یابیم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اشراف خبرنگاران بر مسائل استان ، شورای سیاستگذاری اطلاع رسانی استان را از وظایف فرا سازمانی این اداره کل برشمرد و افزود : رویکرد ما بهره گیری از تمام ظرفیت های بالنده این شورا برای کاهش موانع عرصه اطلاع رسانی در استان است .
وی با بیان اینکه موانع باید از زاویه دید خبرنگاران شناسایی شود تصریح کرد : چگونگی ارتباط با مدیران و فرهنگ سازی در این زمینه از وظایف ماست .
ثقتی با بیان اینکه باید نگاه سازمانها را به سمت همکاری با رسانه های دارای مجوز سوق دهیم اظهارکرد : رسانه ، روابط عمومی سازمان نیست و نقد سازنده از وظایف اصلی رسانه در کنار انعکاس دستاوردها و خدمات سازمان است .
وی رسانه را چشم تیبز بین افکار عمومی و حلقه واسطه بین مردم و کارگزاران دانست و گفت : رسانه نباید روابط عمومی سازمان شود و در عین همکاری و تعامل ، باید مطالبه گر باشد .
ثقتی عدالت رسانه ای را از دیگر کارکردهای مهم ومورد توجه برشمرد و گفت : رسانه در عین اینکه باید مسائل را پیگیری کند باید صدای مردم محروم هم باشد .
وی با بیان اینکه گفتمان رسانه ای و فرهنگی دولت بر محور عدالت طلبی است اذعان کرد: رسانه باید عدالت را در جامعه در سطوح مختلف ایجاد کرده و تریبون همه افراد جامعه و قشرها باشد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تولید محتوا را از دیگر کارکردهای مهم رسانه دانست که باید مورد توجه جدی اصحاب رسانه قرار گیرد و بیان کرد:  متاسفانه دچار فقدان کارکرد و تولید محتوا در استان هستیم و به سمت روزمرگی خبری رفته‌ایم و در پردازش افکار  و سوژه یابی دچار خلأهایی هستیم.
وی تاکید کرد: ‌نیازمند بروزرسانی در بحث تولید محتوا هستیم و باید در این زمینه با انتخاب سوژه ها و تیترهای خوب و مهیج موجب پویاتر شدن جامعه شویم.
ثقتی با تاکید بر تسهیل گری در حوزه خبرنگاران در جامعه و انجام اقدامات لازم در این راستا تصریح کرد: مشکلات حوزه خبر شناسایی می شود تا بتوانیم گامی بزای خبرنگاران پرتلاش استان برداریم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *