00:10 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
    به‌هم رسانی شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:
به‌هم رسانی شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط

کیمیای شمال  – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط ویژه شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز یکشنبه با بیان این مطلب در پنجمین روز دهه تولید و تجارت اظهار داشت: این نمایشگاه در سال مزین به‌ نام “تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین” و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت سیزدهم، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در این نمایشگاه گفت: در اولین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، ۳۰ کسب و کار نوپا (استارتاپ) نیز حضور دارند و این نمایشگاه در قالب ۱۰۰ غرفه برگزار می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را نمایش توانمندی‌های واحدهای تولیدی دانش بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین به‌هم رسانی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها با سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای صنعتی به منظور تقویت و توسعه بنگاه‌ها و دانش بنیان نمودن واحدهای تولیدی در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد.

رسولیان همچنین با اعلام این‌که تورهای صنعتی بازدید از نمایشگاه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود، افزود: با برگزاری این تورها، تعاملات فی‌مابین واحدهای دانش ‌بنیان و واحدهای صنعتی نیازمند استفاده از خدمات آن‌ها، برقرار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۳۰ استارتاپ حاضر در این نمایشگاه نیز در ایام برگزاری آن نسبت به ارائه ایده‌های خود با حضور سرمایه گذاران و صاحبان صنایع اقدام می‌کنند تا در صورت تمایل، ایده‌های آن‌ها تجاری سازی و کاربردی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، یادآور شد: حدود ۴ هزار واحد از آن‌ها دانش بنیان تولیدی و از این تعداد نیز ۵۷۲ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور مستقر هستند.

رسولیان همچنین از شناسایی ۱۶۳۳ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی و برنامه‌ریزی برای دانش بنیان شدن آن‌ها با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای نفوذ دانش و فناوری در بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط ویژه شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا، در دهه تولید و تجارت و از پنجم تا هشتم تیر به مدت ۴ روز در سالن شماره ۶ محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *