15:13 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در دومین همایش امامان جمعه :
    مشارکت عموم مشترکان نقش موثری در پیشگیری از خاموشی های ناشی از پیک مصرف داشته است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در دومین همایش امامان جمعه :
مشارکت عموم مشترکان نقش موثری در پیشگیری از خاموشی های ناشی از پیک مصرف داشته است

کیمیای شمال – محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان طی نشستی با حضور اسدالله عباسی استاندار، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امامان جمعه استان  به ارائه وضعیت مصرف برق در استان و فعالیت های انجام شده برای مدیریت بار پرداخت.

وی با ارایه ی گزارشی از روند مدیریت مصرف انرژی برق در ۴۵ روز گذشته تصریح کرد: مشارکت عموم مشترکان بویژه مشترکان برق خانگی می تواند نقش موثری در پیشگیری از خاموشی های ناشی از پیک مصرف داشته باشد و این مهم در ۴۵ روز گذشته بخوبی نمود یافته است.
مهندس محمدتقی مهدیزاده در این نشست تعداد مشترکان شرکت توزیع برق گیلان را بالغ بریک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: این مشترکان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه ی فشار متوسط و ضعیف، خدمات مربوط به انرژی برق را دریافت می کنند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان در همین رابطه افزود: در حال حاضر ۷۷ درصد مشترکان برق این شرکت را مشترکین خانگی و تنها ۴ درصد را مشترکان صنعتی تشکیل می دهند و ۵۱ درصد برق مصرفی گیلان توسط مشترکان خانگی و ۱۶ درصد توسط مشترکان صنعتی مصرف می شود.
مهدیزاده همچنین با بیان اینکه سه و نیم درصد مشترکان برق کشور در گیلان خدمات دریافت می کنند، اضافه کرد: مصرف برق گیلان هم سه و نیم درصد برق مصرفی کشور است که نشان می دهد بین تعداد مشترکان و برق مصرفی آنان تعادل وجود دارد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان در مورد تشویق های ۵ برابری گفت: بر اساس مصوبه دولت برای مصارف مشترکین خانگی در تابستان سال ۱۴۰۱ از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور تشویق‌های ۵ برابری محاسبه می شود یعنی اگر مشترکی مصرف کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشد از نرخ تشویقی برخوردار خواهد شد و به ازای هر یک کیلوواتساعت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ۵۰۰ تومان پاداش تعلق می گیرد .
وی افزود : با کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می شود که می تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به تعیین میزان مصرف ادارات گفت: براساس توافق، ادارات موظف شدند در ساعات اداری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعات غیر اداری نیز باید ۶۰درصد کاهش مصرف اعمال شود.
وی افزود:برای تحقق این مهم ۱۰۰اکیپ در استان گیلان برای پایش ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و نظارت می کنند.
مهدیزاده با اشاره به اینکه برنامه‌های کاهش مصرف مشترکان برای کاهش پیک ۱۴۰۱ عمدتا تشویق محور هستند ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز اگر در زمان اوج مصرف( ۱۲ الی ۱۷) ۵ ساعت همکاری داشته باشند، می‌‍ توانند در باقی ساعات روز برق را رایگان دریافت کنند.
وی بهترین شیوه ی کاهش ریسک خاموشی ها در ماههای پیش رو را مدیریت بهینه ی مصرف برق از سوی مشترکان اعلام کرد و گفت: منظور از مصرف بهینه صرفا مصرف نکردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و این مهم می تواند در قالب قرار دادن درجه ی وسایل سرمایشی بر روی نمره ی ۲۵ ، بستن درب ها و پنجره ها، استفاده نکردن از وسایل الکتریکی پرمصرف در زمان پیک و … تحقق یابد.
مدیرعامل توزیع برق در پایان اظهار داشت:  طبق اعلام وزارت نیرو، ساعات ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و ۸ تا ۱۲ شب، ساعات پیک مصرف برق در کشور هستند و مدیریت مصرف مشترکان بویژه در این ساعات می تواند به پیشگیری از بروز خاموشی ها کمک کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *