02:04 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در دیدار مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد؛
    توجه ویژه دولت سیزدهم به ابعاد مختلف شخصیتی زنان و دختران

استاندار گیلان در دیدار مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد؛
توجه ویژه دولت سیزدهم به ابعاد مختلف شخصیتی زنان و دختران

کیمیای شمال – استاندار گیلان به توجه ویژه دولت سیزدهم به ابعاد مختلف شخصیتی زنان و دختران اشاره و با تأکید بر ضرورت شناسایی بانوان موفق و استفاده در مناصب تصمیم‌سازی، گفت: رعایت شئونات اخلاقی در جامعه اسلامی باید به فرهنگ تبدیل گردد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از استانداری گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار دکتر زینب اختری مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور به نقش پررنگ زنان در سازندگی خانواده و جامعه اشاره و اظهار کرد: زن و خانواده دو رکن اصلی جامعه هستند که اثرگذاری آنها در رشد و تعالی انسان غیرقابل انکار است.

وی نگاه مطلوب جامعه به بانوان را برگرفته از تعالیم الهی، سیره ائمه معصوم (علیهم السلام)، تاکیدات امام خمینی (ره) و نیز منویات رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به موضوع بانوان و خانواده دارد و در سیاست های راهبردی خود تمام ابعاد شخصیتی بانوان را مورد توجه قرار داده است.

دکتر عباسی به اثرگذاری مدرسه در نقش آفرینی دختران در جامعه و لزوم ارائه سبک زندگی درست به آنان اشاره و تاکید کرد: آماده سازی دختران برای ایفای نقش های مهم در بستر خانواده و اجتماع، یک ضرورت در آموزش و پرورش است.

استاندار گیلان امنیت افزایی در جامعه را تلاشی در مسیر حضور موثرتر بانوان در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امن منجر به جلوگیری از دوگانگی افراد میان بستر خانواده و جامعه می‌شود.

وی یادآور شد: آنچه که امروز باید بیش از پیش مورد توجه باشد ، مساله عملکردی است ، چراکه تکیه بر شعار و تذکر در امر اصلاح جامعه راهگشا نیست و باید نتیجه تصمیم گیری ها در جایگاه عملی مورد تحلیل قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: هرگاه مسئولیتی به بانوان ارائه شد ، به سبب ظرافت و حسن سلیقه در انجام امور شاهد موفقیت آنان بوده ایم و این امر نشان از ضرورت توجه به ظرفیت بانوان در امورات مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت های حوزه بانوان استفاده شود و این امر باید همراه با رعایت شعائر اسلامی ، اخلاقی و نیز هنجارهای جامعه باشد.

دکتر عباسی با تاکید بر رعایت عدالت جنسیتی، شناسایی بانوان موفق در عرصه های مختلف و انتصاب در مقام تصمیم سازی و تصمیم گیری را الزامی در مسیر توسعه و تعالی کشور خواند و گفت: در حوزه اشتغال بانوان در مناصب مختلف باید رعایت مساله عفاف و حجاب ، حریم رسالت و حفظ کرامت انسانی مورد توجه باشد و زمینه کار کردن بانوان با امنیت خاطر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بخش ستادی استانداری و نیز سایر بخش ها اعم از فرمانداری ها، بخشداری ها و ادارات و نهادها درحال کادرسازی از بانوان توانمند هستیم، اظهار کرد: باید سطح مدیریتی و اجرایی بانوان را ارتقا دهیم تا کارآمدی و استعدادهای آنان در اجرای امور به منصه ظهور رسانده شود.

دکتر عباسی به گردشگرپذیر بودن گیلان و به دنبال آن ورود افراد با فرهنگ و علایق مختلف به استان اشاره و بیان کرد: باید تلاش شود تا فضای غالب جامعه، اسلامی و انقلابی باشد و رعایت شئونات اخلاقی به فرهنگ تبدیل گردد.

وی الگوسازی و معرفی الگوهای برتر در حوزه بانوان را ضروری دانست و عنوان کرد: امسال در حوزه پژوهشی می توانیم اعتبار خوبی را برای مطالعه در حوزه بانوان اختصاص دهیم.

زینب اختری مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز در این نشست با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه بانوان ،تصریح کرد: ایشان زنان را سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی می دانند که این عنوان نشان از مسئولیت سنگین زنان در جامعه دارد که باید از این مهم در بخش تعالی و توسعه کشور بهره مند شد.

 وی با اشاره به ظرفیت بالای زنان در حوزه خانواده و اجتماع اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص زنان می‌فرمایند نه شرقی نه غربی ، که نه زنی کاملا سنتی و در خانه است و اجازه خروج از خانه را ندارد و یکسری محدودیت‌هایی دارد و نه زن غربی که با یک نگاه جنسیتی در جامعه حضور پیدا می‌کند، از اینرو گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ، گفتمان الگوی سوم است .

 اختری با اشاره به سند تحول دولت مردمی گفت: از مجموعه ۳۷ اولویت شناسایی شده چند مورد به حوزه بانوان و خانواده و فرزندآوری اختصاص داده شده ، ضمن اینکه در این سند چند چرخش تحول‌آفرین از جمله عدم مقایسه میان جایگزینی مردان و زنان طراحی شده است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور تصریح کرد: زنان می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال‌تر شوند و همانطور که با یک اصلاح الگوی مصرف می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند در اصلاح سبک زندگی هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با ارائه راهکار توسط جریان‌ها و الگوهای میانی زنان به میدان بیایند تاکید کرد؛ ظرفیت خدمات‌رسانی دولت از طریق تسهیلگری در اختیار مردم قرار گیرد.

 حفظ صیانت از حریم خانواده ، فرزندآوری و پرورش آن بر اساس الگوی اسلامی ، کالبدشکافی ناهنجاری های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه نشین و ارائه راهکار برای توانمندسازی زنان و دختران از دیگر موضوعاتی بود که مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور به آن اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *