09:56 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان تاکید کرد :
    هرگونه ناهماهنگی در مسیر احیای تالاب انزلی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان تاکید کرد :
هرگونه ناهماهنگی در مسیر احیای تالاب انزلی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

کیمیای شمال – استاندار گیلان با بیان اینکه مردم از مسئولان، عمل می‌خواهند، گفت: مقابله با تهدیدات تالاب انزلی باید به صورت عملیاتی و علمی با بهره‌گیری از حوزه مطالعات دانش‌بنیان باشد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه احیای تالاب انزلی با بیان اینکه باید تهدیدهای تالاب انزلی به‌صورت عملی برطرف شود، اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۰ ماه، صحبت از مشکلات تالاب انزلی کافی‌ست و مردم از مسئولان عمل می‌خواهند.
وی با انتقاد از وجود برخی اختلافات در میان دستگاه‌های اجرایی در خصوص احیای تالاب انزلی، گفت: هرگونه ناهماهنگی در مسیر احیای تالاب انزلی میان دستگاه‌های متولی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
نماینده عالی دولت در گیلان آلودگی و رسوبات را دو منشأ تهدیدآمیز نابودی تالاب انزلی دانست و بیان کرد: مقابله با این تهدیدات باید به صورت عملیاتی و علمی با بهره گیری از حوزه مطالعات دانش بنیان و اهتمام ویژه مسئولان و همراهی مردم به منصه ظهور برسد.
وی تأکید کرد: اعتبار لازم و کافی از سوی دولت برای احیای تالاب در نظر گرفته می‌شود و موضوعات اعتباری، بهانه‌ای برای تعلل در مسیر احیای تالاب نیست.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به میزان تاثیرگذاری موج شکن در خصوص احیای تالاب انزلی افزود: بنادر و دریانوردی، اثرات موج شکن در خصوص احیای تالاب انزلی را ظرف یک هفته مشخص کند.
دکتر عباسی خاطرنشان کرد: در خصوص فاضلاب رشت، تفاهم نامه‌ای تنظیم شده تا جلوی ورود فاضلاب دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به تالاب انزلی گرفته شود‌.
وی با ابراز خرسندی از عدم ورود پساب سراوان و لاکان‌ به رودخانه زرجوب و گوهر رود، گفت:مسئله پساب سراوان و لاکان تا حدودی حل شده و هیچ فاضلابی به رودخانه‌ها وارد نمی‌شود.
استاندار گیلان از برخورد با  متخلفان در مسیر احیای تالاب انزلی خبر داد و گفت: در سریعترین زمان ممکن باید جلسه‌ای با فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران، حوزه تالاب بصورت مسئله محور برگزار شود.
دکتر عباسی با بیان اینکه صدور پروانه بدون مجوز به اطراف تالاب انزلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، افزود: با افرادی که بدون توجه به حریم تالاب و اراضی کشاورزی مردم ، پروانه سند برای برخی از افراد صادر کردند به شدت و در هر جایگاهی که باشند، برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در جلسه ماه آینده کارگروه احیای تالاب انزلی باید دستگاه‌ها اقدامات خود را به مردم و مسئولان گزارش دهند، گفت: تمامی دستگاه‌هایی که در این جلسه پیشنهادات خود را در خصوص احیای تالاب انزلی گزارش دادند باید در جلسه ماه آینده اقدامات خود را گزارش دهند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *