14:38 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مهار سیلاب با حداقل خسارت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور

کیمیای شمال – معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از مهار سیلاب با حداقل خسارت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگه خبری کیمیای شمال ، فتحعلی محمدزاده  با بیان این مطلب در نشست ستاد مدیریت بحران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها که به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان‌ها در راستای مدیریت بارندگی و سیلاب‌های اخیر که با هماهنگی‌ و تعامل خوب مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی با شرکت‌های خدماتی سراسر کشور انجام شد، خسارت‌ها را به حداقل رساند و اثرات مخرب سیلاب‌ها را کنترل کرد.

وی افزود: پس از بروز سیلاب در برخی استان‌ها، با هماهنگی‌های انجام شده، سیل بند شهرک‌های صنعتی را تقویت و نقاط ضعف و قوت شهرک‌ها را از نظر وقوع سیلاب بررسی کردیم، که تا امروز این اقدامات موفق بوده و توانستیم از سرمایه‌هایی که در شهرک‌ها بوده تا حد امکان صیانت کنیم.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، احداث خاکریز در محدوده شهرک‌های صنعتی به منظور مهار سیلاب را از جمله اقدامات مدیریت بحران عنوان و اضافه کرد: در راستای صیانت از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته توسط واحدهای صنعتی و زیرساخت‌های ایجاد شده، بازدید، سرکشی و مرمت مستمر کانال‌های زهکش و هدایت آب‌های سطحی بالادست، خاکریز، مسیل‌های داخلی و خارجی و همچنین لایروبی جداول آب‌های سطحی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با جدیت هرچه بیشتر انجام گرفت.

محمدزاده با اشاره به این‌که حضور کارشناسان و مدیران فنی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها در ایام بارندگی به‌صورت شیفت بندی بوده است، ادامه داد: هماهنگی‌های لازم به منظور برقراری ارتباط تلفنی و پاسخگویی شیفت‌های کاری به‌صورت ۲۴ ساعته در محل دفتر و نگهبانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان‌های سیل زده نیز انجام شد.

وی همچنین بازدید و سرکشی مداوم از تأسیسات عمومی، زیربنایی، ایمنی، آتش نشانی و … در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور اطمینان از سلامت عملکرد آن‌ها و رفع نواقص احتمالی را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور مدیریت بارندگی و سیلاب‌های اخیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اعلام کرد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: همچنین با اکیپ‌های امداد و نجات دستگاه‌های خدمات ‌رسان همانند برق، آب، گاز، مخابرات و … نیز هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمد.

محمدزاده تصریح کرد: البته در برابر حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل نمی توان مقاومت کرد، اما با برنامه‌ریزی اصولی و مجموعه اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌های مستمر بازدارنده می‌توان خسارت‌های احتمالی ناشی از آن‌ها را به حداقل رساند.

گفتنی است، بارش‌ شدید باران و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته ۲۰ استان کشور، شامل ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا را درگیر کرده و بنا بر اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تا این لحظه منجر به جان باختن ۵۶ نفر شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات، تا کنون به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از سیل و آب گرفتگی نجات داده شد‌ه‌اند و امداد رسانی به سیل زدگان تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

سازمان هواشناسی نیز اعلام کرده است که ادامه فعالیت سامانه موسمی (مانسون) در روزهای آینده در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *