23:43 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل بیمه سلامت گیلان :
    ۵۷ درصد جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت گیلان :
۵۷ درصد جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت

اختصاصی/کیمیای شمال – دکتر محمود عاطف راد ، مدیرکل بیمه سلامت گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه و اجرایی شدن نسخه الکترونیک را از زیرساخت های اجرایی شدن طرح دارو یار عنوان کرد و اظهار داشت : در این راستا سازمان بیمه سلامت طرح بیمه سلامت همگانی را به اجرا درآورد، بنابراین تمامی افراد تحت پوشش بیمه و همچنین افرادی که دارای نسخه الکترونیکی هستند از مزایای طرح دارویار بهره مند می‌شوند.

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ وی با بیان اینکه ۳۶۶ داروی جدید در طرح دارویار تحت پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: داروخانه های طرف قرارداد با بیمه ها مکلف هستند این اقلام را برای بیمه شدگان با در نظر گرفتن پوشش بیمه ارائه کنند که فهرست این اقلام از سایت سازمان غذا و دارو به آدرس http://fda.gov.ir قابل دریافت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان طرح دارویار را تحولی مهم در حوزه سلامت دانست و گفت: اجرای این طرح به طور جدی در همه داروخانه های استان مورد پایش قرار می گیرد.

عاطف راد با بیان اینکه در اجرای طرح دارو یار سهم بیمه و سهم یارانه دارو را بیمه ها پرداخت می کنند، افزود: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب العلاج از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه همه افراد فاقد پوشش بیمه می توانند به مدت سه ماه برای تعیین دهک آنان، تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گیرند، اضافه کرد: اگر در سه دهک نخست باشند رایگان تحت پوشش قرار می گیرند، در دهک های بعدی به صورت پرداختی مشارکتی تحت پوشش قرار می گیرند تا بتوانند از مزایای طرح دارو یار بهره مند شوند.

دکترمحمود عاطف راد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تاسیس تاکنون ایجاد پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش در جامعه است افزود: بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد از دهک چهارم به تناسب باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

وی افزود:دراین طرح امکان پوشش بیمه رایگان برای افرادی که اطلاعات دهک درآمدی آنها از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده و یا افرادی که به نتیجه دهک درآمدی خود معترض هستند پوشش بیمه سه ماهه رایگان فراهم شده است.

وی گفت: این اداره کل هزینه افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در بیمارستان‌های دولتی را ۹۰ درصد، و در موارد سرپایی تا ۷۰ درصد بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت می کند.

عاطف راد اظهار داشت: افراد فاقد هرگونه بیمه برای پوشش بیمه‌ای می‌توانند جهت ثبت نام به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد یا در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند .

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تاکید کرد؛ افرادی که هیچ پوشش بیمه درمانی ندارند، می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی گفت :  این طرح به منظور بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بیمه سلامت و دریافت بیمه سلامت رایگان برای افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی که در سه دهک نخست جامعه قرار می گیرند می باشد .

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان درخصوص اجرای نسخه نویسی الکترونیک دراستان گفت: انجام کارهای مردم به صورت الکترونیکی در سالهای پیش یک مزیت بود ولی امروز انجام این کارها بصورت الکترونیکی یک ضرورت محسوب می شود که پیوند ناگسستنی با زندگی اقشار مختلف جوامع شهری و روستایی دارد.

وی افزود : در این راستا سامانه های مختلفی در سازمان بیمه سلامت راه اندازی شده است که در اجرای طرح ها و پروژه های این سازمان نقش اساسی و عمده‌ای دارند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۴۴۳ هزار نفر معادل “۵۷ درصد جمعیت گیلان” تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ ها در حوزه بیمه سلامت می باشد.

لازم به ذکر می باشد مردم عزیز استان می توانند با شماره گیری کددستوری # ۱۶۶۶ * از وضعیت اعتبارپوشش بیمه ای خود مطلع شوند .

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *