13:15 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رفع موانع بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت

کیمیای شمال – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت تقویت همگرایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اعتلای فرهنگ و هنر، ضرورت بازگشت مرجعیت فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید موانع بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت رفع شود.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی در جلسه شورای هماهنگی واحد‌های استانی و نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با آغاز به کار دولت سیزدهم تقویت و افزایش همگرایی در خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها مورد تاکید وزارتخانه قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این نهاد نیز به معنای واقعی به دنبال تقویت همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های استان است اضافه کرد: حوزه فرهنگ حوزه‌ای فراسازمانی است و نمی‌توان انتظار داشت که این حوزه مهم‌ و سنگین تنها توسط یک دستگاه مدیریت و راهبری شود.
ثقتی با تاکید بر اینکه سایر سازمانها هم باید مانند ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر ورود کنند تصریح کرد: دستگاهای زیادی از جمله خانواده ارشاد اسلامی عضو شورای فرهنگ عمومی هستند و باید از این ظرفیت هم برای اعتلای حوزه فرهنگ و هنر استفاده کنیم.
وی برگشت مرجعیت به فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را طبق رویکرد جدید دولت و وزارت ارشاد خواستار شد و اذعان کرد: این حضور و مرجعیت باید به گونه‌ای باشد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تصمیم‌گیری‌های اتاق فکر استان حضوری کاملا جدی و محسوس داشته باشد و بدین ترتیب از آن فضای انزوا و انفعال خارج شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نقش تسهیل‌گری این نهاد در ارتباط با سایر دستگاه‌ها را هم یادآور شد و گفت:‌‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام ابزارها و ظرفیت‌های قانونی خود برای تحقق این مهم استفاده می‌کند زیرا همگرایی با دستگاه‌ها در نهایت به ارتقا سازمانی خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر می‌شود.
ثقتی از عدم راه‌اندازی و بهره‌برداری ساختمان کتابخانه مرکزی رشت ابراز تأسف کرد و ضمن تاکید بر لزوم تلاش شهرداری برای حل مشکلات و موانع این پروژه عنوان کرد: اگر مولفه همگرایی در خانواده فرهنگ و ارشاد افزایش یابد بدون شک راه‌های نقض حقوق هر کدام از اعضای این خانواده نیز مسدود خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های تقویت این همگرایی این است که می‌توانیم علاوه بر برگزاری نشست‌های مشترک با شخصیت‌های اول استان و مطالبه امورات فراسازمانی، در قالب یک خانواده منسجم، بودجه و اعتبارات خود را به صورت جمعی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان مطالبه کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن طرح پیشنهادی برگزاری شورای هماهنگی واحد‌های استانی و نهادهای وابسته به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ماهانه اظهار داشت: این جلسات حتی می‌تواند هر ماه به میزبانی یکی از اعضای خانواده ارشاد اسلامی گیلان برگزار شود که مطمئنا برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.
ثقتی با بیان اینکه زبان و ادبیات مطالبه گری با تخریب و نقد غیرمنصفانه فاصله زیادی دارد افزود: ما به دنبال این هستیم تا خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی آماج این تخریب‌ها و همجمه‌ها قرار نگیرد.
وی تقویت ارتباط خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه رسانه و استفاده از مدیران قوی در حوزه روابط عمومی را هم مهم ذکر کرد و بیان داشت: حوزه رسانه الحق والانصاف در جامعه تأثیر گذاری بسیار زیادی دارند و نقش‌شان کاملا مشهود و عمیق است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشترک با مجمع نمایندگان استان گیلان نیز امر دیگری است که باید حتما برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از این طریق پیگیر موضوعات و مطالبات خانواده بزرگ ارشاد اسلامی باشیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *