18:27 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

دمای گیلان تا ۱۴ درجه کاهش می یابد

کیمیای شمال – مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش هشت تا ۱۴ درجه ای متوسط دمای هوای استان به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا صبح دوشنبه فعال است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا؛ محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی و گاهی افزایش ابر دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین ۱۶ و ۳۴ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی تا شنبه در منطقه دانست و افزود: طی روزهای پیش رو افزایش نسبی دما و در برخی ساعات وزش باد گرم شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان مه آلودگی، شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی، رگبار و رعد و برق و تگرگ را از دیگر پدیده های مورد انتظار دانست و تصریح کرد: از بعد از ظهر و عصر شنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به منطقه و شمالی شدن جریانات، ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و رعد و برق تا دوشنبه پیش بینی می شود.

دادرس از کاهش هشت تا ۱۴ درجه ای متوسط دمای هوای استان به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا صبح دوشنبه فعال است.

وی همچنین از احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد و بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه و خسارت به سازه ها خبر داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *