15:29 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

معرفی متصرف اراضی ملی به مرجع قضائی

کیمیای شمال – فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از رفع تصرف هزار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در بخش کیاشهر خبر داد و گفت: متصرف ۵۴ ساله به مرجع قضائی معرفی شد. 

سرهنگ “سید مهدی نجفی‌پور” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در بخش کیاشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی هزار و ۷۰۰ متر از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله حصار بلوکی محصور و در آن اقدام به ساخت بنا کرده ‌است.
این مقام انتظامی به معرفی متهم ۵۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی اشاره کرد و بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.
سرهنگ نجفی‌پور افزود: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
وی در پایان حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همگانی عنوان کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *