12:46 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ارزش معاملات سهام در بورس منطقه‌ای گیلان ۳۷ درصد کاهش یافت

کیمیای شمال – ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته در بورس منطقه‌ای گیلان ۲۲ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۱۲ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۶۳۱ ریال بود که نسبت به ماه قبل آن ۳۷ درصد کاهش دارد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: فعالان بازار سرمایه در بورس منطقه ای استان، طی شهریورماه امسال یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۷۵ سهم معامله کردند که نسبت به ماه قبل از آن ۴۷ درصد کاهش یافته‌است.

دکتر حافظ محفوظی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این ماه فعالان بازار سرمایه به خرید سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات ۱۱ هزار و ۷۳۶ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۶۲ ریال مربوط به خرید و ۱۰ هزار و ۸۹۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۳۶۹ ریال مربوط به فروش است.

 به گفته وی، تعداد سهام خریداری شده نیز طی این ماه از سهام فروخته شده پیشی گرفت به طوریکه در شهریور امسال یک میلیارد ۱۴۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۲۵۸ سهم خریداری و ۶۸۳ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۱۷ سهم نیز فروخته شده‌است.

وی افزود: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق با درآمد ثابت ثبات ویستا و صندوق سرمایه‌گذاری سپر سرمایه بیدار طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را بورس منطقه‌ای استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی توضیح داد: با نگاهی به آمار شهریورماه، انتظار سهامداران در ارتباط با مذاکرات برجام بر روند بازار تاثیر گذاشته و موجب احتیاط سرمایه‌گذاران و کاهش ورود نقدینگی به بازار سرمایه شده‌است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر بسیاری از سهم‌ها در بازار بورس کمتر از قیمت ذاتی معامله می‌شوند و بیشتر سهم‌ها از ارزندگی بالایی برخوردار هستند.

محفوظی، تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته را ۴۱ نفر عنوان کرده‌است.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *