11:36 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معاون کنترل سازمان مدیریت بحران:
    تاب‌آوری جامعه با آموزش‌های مقابله با حوادث باید ارتقاء یابد

معاون کنترل سازمان مدیریت بحران:
تاب‌آوری جامعه با آموزش‌های مقابله با حوادث باید ارتقاء یابد

کیمیای شمال – معاون کنترل، هماهنگی و پاسخ سازمان مدیریت بحران با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن برگزاری مانورها وآموزش های مقابله با حوادث غیرمترقبه گفت: آموزش های مقابله با حوادث برای ارتقاء توانمندی عموم مردم و افزایش تاب آوری جامعه ضرورت دارد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، رضا کریمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ بحران گیلان در رشت با اشاره به نقش و جایگاه آموزش در پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث عنوان کرد: این آموزش‌ها در سطح دستگاهی و ستادی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: اگر آموزش‌های مقابله با حوادث غیرمترقبه و برگزاری مانورهای مختلف در این ارتباط جدی گرفته شود در مرحله پاسخ موفق خواهیم بود از این‌رو دستگاه‌های اجرایی به اهمیت برگزاری مانورها و اجرای آن اهتمام کنند.

کریمی به برنامه اسکان موقت و اضطراری حوادث غیرمترقبه اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران شناسایی محلی برای هزار واحد مسکونی برای اسکان موقت و اضطراری و سایتی برای راه اندازی هزار دستگاه چادر است.

معاون کنترل، هماهنگی و پاسخ سازمان مدیریت بحران درادامه افزود: برای سفر به استان‌های مختلف کشور تیم کاری تشکیل داده‌ایم که بر این اساس گیلان نخستین استانی است که برای بازدید از پروژه‌ها و دستگاه های آن ماموریت حضور یافتیم.

وی قدرت افکارسازی و ایجاد آشفتگی را ۲ ویژگی حوادث عنوان کرد و اظهار داشت: قدرت افکارسنجی اینکه همه ذهن‌ها در یک مقطع زمانی محدود به یک موضوع متمرکز شود در این بین مردم قضاوت می‌کنند ضمن اینکه آشفتگی نیز مورد قضاوت قرار می گیرد.

کریمی با اشاره به عملکرد خوب مدیریت گیلان در بحران ها عنوان کرد: مدیریت استان در ارتباط با ۲ ویژگی یاد شده به خوبی کار کرد که برای کشور مهم است ضمن اینکه مسئولان متوجه این عملکرد هستند.

معاون کنترل، هماهنگی و پاسخ سازمان مدیریت بحران با تاکید بر ضرورت توجه و عملیاتی کردن برنامه استانی آمادگی پاسخ اضافه کرد: در این ارتباط تمام برنامه های عملیاتی در حوزه‌های مختلف ضرورت دارد.

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ بحران گیلان با حضور اسدالله عباسی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *