01:54 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مانور اسکان اضطراری به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیر عامل

کیمیای شمال – جلسه هماهنگی مانور اسکان اضطراری به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیر عامل به ریاست دکتر امام پناهی فرماندار شهرستان رشت  و با حضور استاندار، معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، جمعیت هلال احمر، رئیس اداره مخابرات رشت،  رؤسای مراکز تلفن شهری، اداره روابط عمومی  و اداره حراست و دیگر اعضای جلسه در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار گردید.

دکتر امام پناهی اظهار داشتند: هفته پدافند غیرعامل که  امسال با عنوان ” برای مردم ، پدافند دانش بنیان ، حفاظت از زیر ساخت ها  و تداوم کارکردها ” در ستاد نکوداشت کشوری پیش بینی شده است را به همه تلاشگران حوزه پدافند غیرعامل تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

فرماندار شهرستان رشت بیان کردند؛ بی تردید هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی خواهد بود تا کلیه مسئولین و مدیران  با اندیشه ای راهبردی این وظیفه ملی را که محققاً کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در شرایط خاص و ویژه را به دنبال خواهد داشت ، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

دکتر امام پناهی تاکید کردند؛ اصول پدافند غیرعامل را در ساخت و سازهای خود بیشتر از گذشته مورد توجه قراردهیم تا در زمان وقوع حوادث  غیر مترقبه شاهد به حداقل رسیدن آمار تلفات و خسارت‌های جانی و مالی باشیم.

استاندار گیلان هم در این مانور گفت: مانور اسکان اضطراری زلزله در رشت تمرینی برای حوادث احتمالی است که بتوانیم نقاط قوت و ضعف دستگا‌های مختلف را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنیم .

به دنبال آن در مانور اسکان اضطراری در رشت یک زلزله ۵ و نیم ریشتری شبیه سازی شده و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی به ۱۲۰ آسیب دیده در ۳۰ چادر خدمات ارائه دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *