04:00 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان تا پایان سال از ۱۱۰ هزار نفر خواهد گذشت

تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان تا پایان سال از ۱۱۰ هزار نفر خواهد گذشت

کیمیای شمال – فقط تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان ، در سال ۱۴۰۱ معادل مجموع مستمری بگیرانی شده است که مطابق پیش بینی های انجام شده در سالهای پایانی دهه هفتاد ، باید هم اکنون تحت پوشش قرار داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، در حالی که تعداد مستمری بگیران تحت پوشش در استان در پنج ماهه نخست سالجاری با افزایش ۵۰۰۰ نفری همراه بوده و به ۱۷۱۱۶۴ نفر رسیده است ، بازنشستگان به عنوان بزرگترین گروه هدف این بخش با سهم ۶۳ درصدی ، لغایت مردادماه امسال به ۱۰۷۸۳۳ نفر افزایش یافته و پیش بینی میگردد مطابق روند صعودی سالهای اخیر این تعداد تا پایان امسال به بیش از ۱۱۰ هزار نفر افزایش یابد .

بر اساس این گزارش نکته قابل تامل اینکه در سالهای پایانی دهه هفتاد و در زمانی که مجموع تعداد مستمری بگیران استان به ۳۲۰۰۰ نفر رسیده بود پیش بینی های اولیه به استناد محاسبات بیمه ای و روند رشد جمعیت تعهدگیرنده و تعداد بیمه شدگان برای سال ۱۴۰۰ رقمی در حدود ۱۰۰ هزار مستمری بگیر برای استان گیلان بود که برهم خوردن توازن در نسبت های پشتیبانی ناشی از قوانین مختلفی همچون بازنشستگی های سخت و زیان آور و ماده ۱۰ نوسازی صنایع و حمایت از خانواده سبب گردید تعداد زیادی از بیمه شدگانی که گمان میرفت در سالهای آتی به عنوان بیمه پرداز در این سازمان ایفای نقش نمایند به جرگه مستمری بگیران پیوستند .

در واقع باید اذعان داشت فقط تعداد بازنشستگان تحت پوشش امروزی در استان رقمی معادل پیش بینی انجام شده بوده و حدود ۶۵۰۰۰ نفر از جامعه دریافت کنندگان مستمری تامین اجتماعی گیلان محصول اعمال قوانین دو دهه اخیر و در نتیجه کاهش شدید نسبت پشتیبانی ( بیمه شدگان اصلی به مستمری بگیران ) از بیش از ۶ به کمتر از سه شده است .

به استناد برآوردهای انجام شده پیش بینی میگردد مجموع تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۷۸ هزار نفر افزایش یابد که این رقم بیانگر رشد ۴۵۰ درصدی در طی بیست سال اخیر میباشد .

تامین اجتماعی گیلان در سالجاری رقمی قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در هر ماه بابت تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان پرداخت می نماید .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *