14:15 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۳۷۰۰۰ زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

کیمیای شمال – مدیرکل تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد : زنان خانه دار با انعقاد قرارداد و ایجاد سابقه بیمه ای در تامین اجتماعی میتوانند در آینده بازنشستگی دریافت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ علی حسین نژاد با اشاره به اینکه تمامی بانوان خانه دار از آذرماه سال ۱۳۸۷ در زمره مشمولین تحت پوشش قرار گرفته و میتوانند با انعقاد قرارداد در زیرگروه حرف و مشاغل آزاد با انتخاب یکی از سه نرخ بیمه ای از تعهدات مربوطه برخوردار گردند.

وی افزود : در حال حاضر این قرارداد برای نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت بعد از آن ) با ۵۰۱ هزار تومان ، برای نرخ ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) با مبلغ ۵۸۵ هزار تومان و در نرخ ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان ) با مبلغ ۷۵۲ هزار تومان قابل انجام است .  

وی با بیان اینکه بانوانی که به عنوان زن خانه دار در تدبیر منزل و انجام امور مختلف در ساعات مختلف شبانه روز مشغول به کار هستند در زمره اقشار زحمتکشی هستند که سالها از این امکان به دلیل فقدان رابطه حقوق بگیری و همچنین شغل محسوب نشدن محروم بوده اند ولی این مهم به عنوان یک حق برای آنان از سال ۱۳۸۷ فراهم گردید تا بتوانند از تعهدات بازنشستگی و در صورت تمایل انواع مستمری و حتی پوشش درمانی برخوردار گردند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بسیاری از بانوان به زعم تحت پوشش بودن توسط همسر ، خود را بیمه شده میدانند افزود : در این حالت زنان بیمه شده تبعی محسوب میگردند ولی اگر خود شخصاً بیمه پردازی نمایند به مثابه بیمه شده اصلی تلقی و راساً امکان استفاده از تعهدات را به صورت مستقل خواهد داشت .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : در این پوشش بیمه ای ، زن و شوهر قادر خواهند بود در سالهای آتی هر یک به صورت جداگانه از بازنشستگی بهره مند گردیده و این امر سبب آرامش خاطر و امنیت روانی بیشتر در خانواده خواهد بود .

شایان ذکر است در حال حاضر ۳۷۰۰۰ زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته و استان از حیث آماری در این گروه در رتبه سوم کشور و به نسبت جمعیت هر استان در جایگاه اول قرار دارد . 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *