04:11 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گیلان باید به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور تبدیل شود

کیمیای شمال – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه وارث فرصت‌سوزی‌های فرهنگی هنری در استان هستیم ، گفت: باید گیلان به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور تبدیل شود .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ رضا ثقتی روز دوشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱ در برنامه مهر سینمای ایران و آیین تجلیل از منتخبان سینمایی استان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد ؛ با ابراز خرسندی از حضور پیشکسوتان این عرصه در این جشن بیان داشت: برنامه مهر سینمای ایران، در راستای سیاست تمرکز زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از برنامه‌های سازمان سینمایی است که در سراسر ایران اسلامی برگزار شده و در حال برگزاری است .

وی رویکرد این برنامه را در راستای سیاست عدالت‌ محورانه دولت سیزدهم و با شعار اخلاق ، آگاهی و امید ذکر و خاطر نشان کرد : آنچه در حوزه مدیریت فرهنگ و هنر هدف‌گذاری کرده‌ایم ؛ تکریم و کرامت‌بخشی به هنرمندان و مفاخرمان است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سینما را با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب یکی از مولفه‌های پیشرفت و آبادانی کشور خواند و گفت که اهتمام داریم این هنر را به جایگاه رفیع خود در استان و کشور برسانیم .

وی ظرفیت‌های استان در هنر هفتم را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد : گیلان ، در زمره استان‌هایی‌ست که بالاترین استعدادها در تربیت علاقمندان به سینما را دارد و مفاخر سینمای ایران که گیلانی هستند و در جشنواره فجر نیز ، هنرمندان استان می‌درخشند ، شاهد این مدعاست که در تاریخ ، ثبت می‌باشد .

ثقتی با تاکید بر تقویت همراهی‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان این بخش گفت : مجدانه در تلاش هستیم نارسایی‌ها در پشتیبانی از هنرمندان را برطرف سازیم .

وی تبدیل گیلان به قطب جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور را از دیگر رویکردهای مدیریتی خود عنوان و اضافه کرد : وجود زیرساخت‌ها ، هنرمندان صاحب ‌نام و فرهنگ بالای استان و همچنین همدلی و یاری اهالی فرهنگ و هنر ، تحقق این مهم را میسر می‌کند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تصریح اینکه وارث فرصت ‌سوزی‌های فرهنگی هنری در گیلان هستیم ، گفت : با جدیت ، راهبرد جبران این فرصت ‌سوزی‌ها و ثبت جشنواره‌ها در تقویم فرهنگی هنری استان و کشور را دنبال می‌کنیم .

وی همچنین به کوشش‌های صورت‌ گرفته برای احیاء شماری از سینماهای استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که شاهد فعال شدن سینماهای غیرفعال باشیم .

وی از تلاش‌های معاونت امور هنری و سینمایی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دست‌اندرکاران برگزاری برنامه مهر سینمای ایران در استان نیز قدردانی کرد .

در پایان این برنامه از استادان انوش نصر ماسوله و حبیب پورسیفی در بخش هنرمندان پیشکسوت ، نادر معصومی در رشته تخصصی فیلمبرداری ، مجتبی کوهکن در رشته تخصصی تدوین ، نسرین بابایی در رشته تخصصی بازیگری ، ایمان شکیب در رشته تخصصی انیمیشن ، محمدسعید محصصی در رشته تخصصی فیلسازی ، بهنام بروجردی به عنوان پژوهشگر سینما و ایمان مقدم به عنوان کارگردان جوان در بخش هنرمندان منتخب تجلیل شد.

همچنین از خانواده مرحوم علی حاج‌علی‌عسگری پیشکسوت سینما و تئاتر، خانواده شهید هنرمند علیرضا نامدار ، هنرمند ایثارگر علیرضا پارسی ، علی محجوب رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت ، رسول منفرد رئیس حوزه هنری گیلان ، عیسی قربان‌پور مدیر سینما دریا آستارا ، حمید ثابت مدیر سینما طلوع فومن ، صبربخش مدیر سینما هلال احمر بندرانزلی و امیر حسنی اکران‌ کننده مناطق فاقد سینما به سبب اکران موفق فیلم موقعیت مهدی تجلیل به عمل آمد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *