20:14 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در جلسه ستاد پیشگیری از بحران شهرستان؛
    آمادگی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی، موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم در بحران ها می باشد

فرماندار رشت در جلسه ستاد پیشگیری از بحران شهرستان؛
آمادگی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی، موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم در بحران ها می باشد

کیمیای شمال – فرماندار رشت با اشاره به لزوم تقویت آمادگی ها و اصلاح نقاط ضعف برای ارائه بهترین واکنش در زمان وقوع بحران ها، گفت: میزان آمادگی و حضور پر رنگ دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی، موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم در بحران ها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر حمید رضا امام پناهی ظهر امروز (پنج شنبه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان که با هدف مرور آخرین هماهنگی های لازم در برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس و نهایی نمودن برنامه‌های آماده‌سازی ماشین آلات در بحران‌های احتمالی بارندگی و برف پاییز و زمستان سال جاری برگزار‌گردید، گفت: بسیاری از سوانح و اتفاقات، به صورت ناگهانی و یا فصلی به وقوع می پیوندند که حفظ آمادگی و تمرین چگونگی حضور نیروهای عملیات امدادی در صحنه، از اهمیت بسزایی در مدیریت بحران برخوردار می باشد.

امام پناهی با اشاره به نقش حضور به موقع نیروهای امدادی و خدماتی و حذف تاخیر در واکنش به بحران ها در کاهش خسارات جانی و مالی، اظهار داشت: میزان آمادگی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی در مواجهه با بحران ها، موجب آرامش و اطمینان خاطر مردم ‌می باشد.

وی افزود: تقویت آمادگی دستگاه ها و اصلاح نقاط ضعف باید در اولویت برنامه‌های متولیان امر قرار گیرد.

فرماندار رشت با تاکید بر نقش مدیریت واحد در بحران ها، سیل و بارش سنگین برف را از جمله خطرات محتمل در فصول پاییز و زمستان معرفی و بر لزوم آماده سازی و رفع نقص ماشین آلات سنگین و خودروهای کمک دار دستگاه ها و همچنین هماهنگی در بکارگیری استعداد بخش خصوصی تاکید نمود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اجرای طرح های موفقی مانند آموزش استفاده از کمربند در رانندگی، گفت: تجربه نشان داده که آموزش نکات ایمنی مانند نحوه رفتار و حفظ خونسردی در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان، می تواند به فرهنگی فراگیر در سطح جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: ضروری است تا دستگاه‌های مرتبط آخرین هماهنگی های لازم برای برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در روز هشتم آذر، در سطح مدارس شهرستان را انجام دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *