23:42 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افتتاح نمایشگاه عکس ” بزرگداشت های سردار جنگل ” در رشت

کیمیای شمال – نمایشگاه عکس ” بزرگداشت های سردار جنگل ” در سال‌های پس از انقلاب اسلامی از آثار استاد سخاوت امانی در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت افتتاح شد .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛  نمایشگاه عکس ” بزرگداشت های سردار جنگل ” در سال‌های پس از انقلاب اسلامی از آثار استاد سخاوت امانی ظهر روز شنبه ۲۸ آبان ‌ماه ۱۴۰۱ با حضور دبیر کنگره بین‌ المللی شهید میرزا کوچک ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، رئیس شورای اسلامی رشت ، اصحاب رسانه و جمع دیگری از علاقمندان در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت افتتاح شد .

در این نمایشگاه عکس که از مجموعه برنامه‌های کنگره بین ‌المللی شهید میرزاکوچک است ؛ ۱۵۰ تصویر از دریچه دوربین استاد امانی از بزرگداشت های میرزا کوچک جنگلی از سال ۱۳۶۳ تا کنون در ابعاد ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر ، تا ۷ آذر ماه به نمایش گذاشته شده است .

رضا ثقتی دبیر کنگره بین ‌المللی میرزا کوچک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت : گیلان در حال برگزاری کنگره پاسداشت این روحانی مجاهد است که برای آن بالغ بر ۷۰ رویداد فرهنگی ، هنری ، سیاسی و اجتماعی تدارک دیده شده است .

وی ادامه داد : برخی از رویدادها و فعالیت‌ها در قالب کنگره‌ها و اجلاسیه‌ها ساماندهی شده که از جمله آنها اجلاسیه تهران در برج میلاد است که شهریور ماه برگزار شد .

ثقتی همچنین به برگزاری اجلاسیه قم این کنگره در سالن همایش های موسسه امام خمینی (ره) که پنجشنبه هفته جاری سوم آذر ماه برگزار خواهد شد ، اشاره و خاطر نشان کرد : کنگره علمی این برنامه بزرگ ، اجلاسیه اصلی و اجلاسیه شهدای روحانی استان با محوریت میرزا کوچک نیز برگزار می‌شود .

وی انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری شمار دیگری از رویدادهای فرهنگی هنری با هدف شناساندن بیشتر شخصیت تاریخ‌ساز ، هویت ساز و بی‌بدیل سردار جنگل به جامعه و نسل جوان را مورد اشاره قرار داد و افزود : هنر ، ماندگارترین ، رساترین و ماندگار ترین ابزار برای تحقق این هدف است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *