14:01 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

برگزاری کارگاه آموزشی تهدیدات و مخاطرات زیست محیطی در شفت

کیمیای شمال – سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت از برگزاری کارگاه آموزشی تهدیدات و مخاطرات زیست محیطی  و آموزش تفکیک زباله  برای اهالی روستای خلیلان چماچاء شفت با همکاری اداره جهادکشاورزی، دهیاری و شورای اسلامی روستای چماچاء در مسجد موسی بن جعفر خلیلان چماچاء خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ یاسر ریاضی به عنوان مدرس دوره در این کارگاه بیان نمود: علاوه بر اهمیت محیط ‌زیست بایستی به گونه‌های گیاهی وجانوری توجه لازم  شود تا مورد هجوم گونه‌های مهاجم مانند گیاه پائولونیا ،سنبل آبی، گیاه کاهوی آبی و آفت‌ها قرار نگیرند در این راستا آموزش و پیشگیری بهتر از درمان می‌باشد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شفت همچنین در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا  ذکر نمود، آموزش آشنایی با انواع پسماند تر و خشک، ارزش کاغذ و مخاطرات مواد پلاستیکی در طبیعت و آموزش انواع پسماند ها از جمله شیشه،فلز وغیره و لزوم جدا سازی آنها از پسماندهای تر صورت گرفته است.
وی در ادامه دفع و بازیافت زباله را یکی از معضلات جهان امروز ذکر و با اشاره به اینکه جداسازی زباله های تجدید ناپذیر نقش بسزایی در سلامت محیط زیست دارد و چنانچه تفکیک زباله از مبدأ و بازگشت آن به چرخه مجدد تولید و انرژی به خوبی انجام شود علاوه بر حذف حجم قابل توجهی از زباله های تولیدی از چرخه طبیعت، این طلای کثیف، به یک ظرفیت اقتصادی تبدیل می شود.
ریاضی ، در پایان از همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان شفت  و دهیاران و شورای روستای خلیلان چماچاء و اهالی محترم روستا تشکر به عمل آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *