20:19 - May 9, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان گسترده‌تر شد

کیمیای شمال – رنگ آبی بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد، در نقشه کرونایی استان گیلان گسترش یافت.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ، بر اساس ارزیابی جدید تعداد شهرستان‌ها با رنگ‌بندی آبی در نقشه کرونایی گیلان از ۱۲ به ۱۳ شهرستان افزایش یافت و آمار شهرستان‌ها با وضعیت زرد از پنج به چهار شهرستان کاهش یافت.

بر این اساس ماسال از رنگ‌بندی زرد کرونایی خارج و طبق ارزیابی جدید در گروه شهرستان های با رنگ آبی قرار گرفت، به این ترتیب شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان، ماسال و لنگرود در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

همچنین بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های املش، شفت، رودبار و سیاهکل همانند هفته گذشته در نقشه کرونایی استان در رنگ بندی زرد قرار گرفتند، در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان ۳۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله تاکیدات برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *