20:33 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ریل‌گذاری ۱۴ کیلومتری خط آهن رشت به منطقه آزاد انزلی

کیمیای شمال – سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از ریل‌گذاری ۱۴ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر طول خط آهن رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: فرایند پرداخت اعتبار تخصیص‌یافته در خصوص تکمیل طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت آغاز شده است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از فارس ؛ مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرایند پرداخت اعتبار تخصیص‌یافته در خصوص تکمیل طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت آغاز شده است، اظهار کرد: با پیگیری‌های رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان نماینده عالی دولت در گیلان روند پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبار ۲۵۰ میلیاردتومانی اختصاص پیدا کرده به‌حساب پیمانکار این طرح شروع شده است.

وی میزان پرداخت بودجه به طرح مذکور را منوط به میزان پیشرفت فیزیکی طرح دانست و گفت: تاکنون بیش از ۷۵ درصد از عملیات ایجاد خط راه‌آهن از ایستگاه پیربازار رشت به مجتمع بندری کاسپین در زمینه تملک اراضی، زیرسازی و روسازی، انجام شده و با تزریق مالی به پیمانکار امیدواریم روند تکمیل طرح ملی مزبور تسریع یابد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی از ریل‌گذاری ۱۴ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر  طول خط آهن رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور در سفر سال گذشته به استان و منطقه آزاد انزلی، مبنی بر تسریع در عملیات تکمیل این طرح ملی، و دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص اهمیت سرعت‌بخشیدن به بهره‌برداری؛ امید می‌رود تا بهار سال آتی شاهد اجرایی‌شدن حمل‌ونقل ریلی از طریق مجتمع بندری کاسپین باشیم.

کاظمیان با تأکید بر لزوم توجه به تکمیل کریدور شمال به جنوب بیان کرد:  اتصال این منطقه به خط ریل و ساخت اسکله رو رو به‌منظور نقل‌وانتقال مستقیم بار از قطار به کشتی مهم‌ترین طرح‌های منطقه متبوع خود جهت تکمیل حلقه‌های زیرساختی فعال‌سازی کریدور شمال – جنوب است.

وی با بیان اینکه اتصال استان گیلان به شبکه ریلی کشور عملاً دریای کاسپین و دو دریای جنوبی ایران یعنی خلیج‌فارس و دریای عمان به‌صورت ریل به یکدیگر وصل می‌شوند، افزود: این مسئله می‌تواند نقش مهمی در افزایش، سرعت‌بخشیدن و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل کالا میان دو سوی کشور ایفا کند.

به گفته سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بهره‌برداری این طرح‌ها با راهبرد هم‌افزایی این سازمان با فعالین بخش خصوصی مناطق آزاد و اتاق‌های بازرگانی و حمایت مسئولین عالی‌رتبه نظام، منطقه آزاد انزلی به دلیل نقش محوری در کریدور شمال – جنوب و مسیر ترانزیتی چین – قزاقستان – ایران، به مرکز مبادلات کالایی کشورهای روسیه، هند و چین با کشورهای اوراسیا، غرب و جنوب آسیا تبدیل می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *