12:16 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان برگزار شد + تصاویر

اختصاصی / کیمیای شمال – رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان امروز سه‌شنبه با حضور‌ دکتر امام پناهی فرماندار رشت، مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، سردار ملکی فرمانده انتظامی گیلان و گروه‌های امدادی و خدماتی اعم از هلال احمر و راهداری و نیروهای پلیس راهور با رژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و یگان‌های امداد در مرکز فرماندهی انتظامی استان در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ سرهنگ جاور صفاری فرمانده پلیس راه گیلان در این مراسم گفت: استان گیلان هر ساله با فرارسیدن فصل زمستان به واسطه برخورداری از مناطق کوهستانی و جلگه‌ای به ویژه سه گردنه مهم و برف‌گیر حیران، الماس و زندانه و سایر گردنه‌های ییلاقی و کوهستانی شاهد بارش برف و یخ‌زدگی در معابر کوهستانی و جلگه‌ای است.

سرهنگ جاور صفاری اظهار داشت: در این راستا پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با برنامه‌ریزی مناسب با همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های متولی استانی مجری طرح به منظور ارتقاء سطح خدمات‌رسانی مطلوب و جلوگیری از انسداد معابر، انضباط بخشی به عبور و مرور و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی با بسیج تمام امکانات خودرویی و پرسنلی خود و در اجرای تدابیر فرمانده محترم انتظامی استان طرح زمستانی را از فردا ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ عملیاتی خواهد نمود و این طرح به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: انتظار است تمامی دستگاه‌های دخیل در اجرای طرح با بهره‌گیری از تجربه‌های سال‌های گذشته از آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مردم برخوردار بوده و از حداکثر توان خود در کنار پلیس موجبات آرامش خاطر و رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

فرمانده پلیس راه گیلان افزود : امید داریم زمستان امسال شاهد ارتقای ایمنی عبور و مرور ، کاهش حوادث رانندگی ، عدم انسداد راه و امدادرسانی مطلوب به هموطنان در سطح معابر استان باشیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در رزمایش طرح زمستانی یگان‌های امدادی گیلان در سخنانی با بیان اینکه در این اداره کل عملیات میدانی را به عنوان فرمانده میدان دنبال می کنیم، گفت: پلیس راه در سراسر استان یکی از دستگاه‌های مهم خدمات رسان در جاده هاست که در طول سال همکاری و تعامل خوبی برای خدمات رسانی به مردم بویژه در قالب طرح زمستانی دارد .

وی گفت : از تمامی عزیزان در پلیس راه و همه دستگاههای امدادی که در طول سال با ما همکاری دارند به خصوص در طرح زمستانی ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر می کنم .

غلامعلی نیک‌فهم عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته در اجرای این طرح ۶۰ اکیپ برای عملیات خدمات رسانی شامل ۵۷ اکیپ عملیاتی و سه اکیپ پشتیبانی در گردنه‌ها و راهدارخانه هایی که پیش بینی شده مستقر می شوند تا در صورت بروز بارش برف خدمات لازم را ارایه می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه زمستان امسال مانند سال گذشته زودتر آغاز شده‌است، خاطر نشان کرد: امسال در نخستین بارش های هفته گذشته در ۶ شهرستان استان برف بارید که نیروهای امدادی با امکاناتی که داشتند برای بازگشایی راهها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه ۵۳ راهدارخانه در گیلان فعال است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳۲ راهدارخانه ثابت و ۲۱ راهدارخانه سیار است و در واقع تعدادی از این راهدارخانه های سیار امسال در نظر گرفته شده تا با نزدیکی به محل بارش بتوانیم خدمت رسانی انجام دهیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود : ۵۴۲ نیرو با ۳۹۱ دستگاه برای خدمات رسانی در راه های استان در زمان بارش ها مستقر هستند تا به محض بارش برف انجام وظیفه کنند و ما تمام لوازم مورد نیاز برای نمک پاشی به موقع در راههایی که امکان یخبندان در آن وجود دارد را تهیه کرده ایم.

سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان نیز با اشاره به حضور ۶۶۵ گشت پلیس در اجرای طرح زمستانه پلیس راه استان گفت: ۱۶۹۷ نفر نیروی امدادی در این ایام به مردم خدمات رسانی می کنند.

سردار عزیزالله ملکی در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه و راهور که در ستاد فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در سه گردنه برفگیر و محورهای کوهستانی در این بازه زمانی اجرا خواهد شد و هدف از این طرح که با تعامل و مشارکت سایر دستگاههای متولی در امرترافیک در سطح استان اجرا خواهد شد ، تصحیح درعبور و مرور وسایل نقلیه و کنترل ایمنی معابر به ویژه در زمانهایی که بارش برف داریم و پیشگیری از انسدادمسیرهاست و یکی دیگر از اهداف این طرح مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی به منظور کاهش جانباختگان نشی از تصادفات است.

فرمانده انتظامی گیلان افزود : در این طرح استانداری ، فرماندهی انتظامی ، پلیس راه و راهور و راهداری وحمل و نقل جاده ای ،اورژانس ، هلال احمر و امداد خودروها حضور فعال خواهند داشت و در حوزه انتظامی پلیس راه استان ۲۹۸ نفر در قالب ۶۶۵ گشت در اجرای این طرح حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نیروها در کنار سایر دستگاه‌ها در محورهای کوهستانی و برف گیر استان گیلان مستقر می‌شوند، گفت: ۱۶۹۷ نفر نیروی امدادی در ۱۵ ایستگاه ثابت و ۱۴۷ ایستگاه سیار و خودرویی در این طرح به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سطح استان گیلان تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۵‬ درصد افزایش تردد شاهد بوده‌ایم ، افزود: متأسفانه در طرح سال گذشته ۱۱۷۱ فقره وقوع تصادفات خودرویی در گیلان رخ داده که ۱۲۴۵ نفر مجروح و متاسفانه ۱۲۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سردار ملکی با تاکید بر اینکه تا این لحظه کاهش یک درصدی تصادفات را در استان داشته‌ایم که متأسفانه ۳ نفر بیشتر از سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: امیدوارم با تلاش دست اندرکاران طرح زمستانه برای سال چهارم شاهد کاهش جانباختگان باشیم.

وی با بیان اینکه، نیروهای پلیس و گروه‌های امدادی و خدماتی در این طرح تلاش می‌کنند تا میزان حوادث و تلفات جاده‌ای گیلان در این طرح کاهش پیدا کند، اضافه کرد: امیدوارم همکاران در کنار سایر دستگاه‌ها خدمات شایسته ای را به مردم استان و مسافران ارائه دهند تا کمترین اتفاق و حوادث را در حوزه رانندگی شاهد باشیم.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *