20:19 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان خبر داد؛
    کمک ۴۴ میلیارد تومانی مردم گیلان در امر زکات نشان دهنده دیانت مردمان این خطّه و رشد مبانی اعتقادی آنان است

استاندار گیلان خبر داد؛
کمک ۴۴ میلیارد تومانی مردم گیلان در امر زکات نشان دهنده دیانت مردمان این خطّه و رشد مبانی اعتقادی آنان است

کیمیای شمال – استاندار گیلان ضمن تأکید بر اختصاص اعتباراتی از تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: از محل اعتبارات سفر و اعتبارات ملی و استانی نیز برای حمایت از اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد منابعی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر اسدالله عباسی در همایش علمی، ترویجی و‌ تکریمی زکات استان گیلان گفت: گیلان مردمانی بسیار با فرهنگ دارد؛ چنانچه حتی در دادن زکات مستحبی هم فعال هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در قرآن و آموزه‌های دینی رفتارهای انسان دوستانه و کمک به محرومان سفارش شده است، تصریح کرد: گزارشاتی که در مورد زکات جمع‌آوری شده گیلان ارائه شد، خود مؤید تلاش همه دست‌اندرکاران و ائمه جمعه نسبت به موضوع زکات و ترویج آن است.

قائم مقام شورای زکات استان گیلان، اضافه کرد: زکات آثار فردی اجتماعی و معنوی بسیار فراوانی دارد و بدون شک این حرکت خدایی در روح و جان انسان تأثیر وضعی داشته، اموال را بیمه می کند و در جامعه نیز آثار خود را به شکل ملموس بر جای می‌گذارد.

عباسی، با بیان اینکه پرداخت زکات انسان را به خدا نزدیک کرده و روح را از ناپاکی ها می زداید، ادامه داد: تقرب به درگاه خداوند متعال و خوشحال کردن نیازمندان از برکات ارزشمند پرداخت زکات است.

وی تصریح کرد: کمک ۴۴ میلیارد تومانی مردم گیلان در امر زکات نشان دهنده دیانت مردمان این خطّه و رشد مبانی اعتقادی آنان است.

وی، تأسیس نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی(ره) را ناشی از نگاه هوشمندانه امام راحل دانست و ابراز داشت: توانمند کردن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان امری است که همواره تحقق آن را از این نهاد انقلابی انتظار داشته و دارم.

عباسی اضافه کرد: در مجموع آنچه را که مربوط به سهم دولت است در تبصره ۱۶ اعتباراتی را برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دادیم، همچنین از اعتبارات سفر و از اعتبارات ملی و استانی به افرادی که برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد اشتغال ایجاد کنند حمایت‌هایی را در نظر گرفتیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اتحاد و انسجام و با کمک به محرومان می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و امید داریم خداوند متعال به همه ما توفیق ادای زکات و کمک به محرومان را عنایت بفرماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *