20:00 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان گیلان عنوان کرد:
    اجرای طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت از سوی دولت سیزدهم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان گیلان عنوان کرد:
اجرای طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت از سوی دولت سیزدهم

کیمیای شمال – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای راه اندازی کنسرسیومهای صادراتی ( شرکتهای تخصصی مدیریت صادرات) حمایتهای لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمل ؛ علی رسولیان روز پنج شنبه در جریان سفر به استان گیلان ضمن دیدار با استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در شهرستان تالش حضور یافت.
 
وی همچنین به همراه “حسن محمدیاری” نماینده مردم شهرستان‌های تالش و رضوانشهر در مجلس از ناحیه صنعتی سکام رضوانشهر، شهرک صنعتی ماسال و شرکت سبز دشت دامان، تولید کننده انواع پالت های چوبی بازدید به عمل آورد و به همراه “گودرزوند چگینی” نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی مدول اول اجرای پروژه تصفیه خانه شهرک صنعتی لوشان و واحد تولیدی فرآوری زیتون و روغن زیتون در شهرک صنعتی لوشان را مورد بازدید قرار داد.
 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان تالش، افزود: برای ایجاد رفاه باید تولید ایجاد نمود آنهم تولید پایدار و این ظرفیت در مردم ما وجود دارد .
 
رسولیان، اضافه کرد: زمانی که تولید ما پایدار شود ،اشتغال نیز پایدار خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه منابع ما متکی به فعالین اقتصادی است، یادآور شد: ۸۵ درصد از منابع ما صرف هزینه های زیر ساختی می‌شود، ما در سال گذشته منابع داخلی را دو برابر کردیم اما هنوز کسری زیرساخت داریم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نهضت کارگاه سازی در سطح کشور راه اندازی شده است و تصمیم داریم در استان گیلان نیز این کار را بررسی و شروع کنیم، ظرفیت شهرستان تالش نیز جهت انجام این کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
نماینده مردم شهرستانهای تالش و رضوانشهر نیز در ادامه با بیان اینکه ما باید جلوی بیکاری را بگیریم، گفت: امروز مشکل تغییر تولید پالت چوبی به پلاستیکی برای تولید کنندگان منطقه تبدیل به یک معضل شده است.
 
محمدیاری همچنین از ضرورت توسعه شهرک سکام رضوانشهر خبر داد و خواستار پیگیری احداث شهرک صنعتی شماره ۲ ماسال شد.
 
وی، یادآور شد: انتظار میرود راه دسترسی شهرک و واحدهای راکد شهرک‌ها تعیین تکلیف شود.
 
نماینده مردم شهرستانهای تالش و رضوانشهرخاطر نشان کرد: انتظار ما این است که شهرک صنعتی تخصصی سلولوزی در منطقه ایجاد شود و در شهرستان تالش منطقه آزاد داشته باشیم.
 
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان نیز گفت: شهرستان تالش به لحاظ اقلیمی دارای اراضی حاصلخیز است و به عنوان قطب کشاورزی در صنعت تولید کیوی به شمار می رود.
 
محبوبی افزود: یکی از مشکلات تولیدکنندگان به خاطر مشکلات کشور روسیه می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی به صورت مجزا اقدام به صادرات کیوی می‌کنند، اضافه کرد: برای رفع این مشکل با متخصصان بخش صادرات نشست‌هایی برگزار شده و تصمیم گرفتیم خوشه صنعتی ایجاد کنیم .
 
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان یادآور شد: در نظر داریم بازاری مجزا از بازار روسیه در هندوستان ایجاد نماییم .
 
وی همچنین از کمبود عرصه صنعتی در شهرستان تالش خبر داد و گفت: برای ۲۶۰ واحد صنعتی اخطار فسخ را صادر کردیم.
 
فرماندار تالش نیز با بیان اینکه شهرستان تالش به لحاظ زیبایی هایش مانند نگینی می درخشد و قابلیت های بسیار زیادی دارد، افزود: در صورت برطرف شدن مشکلات، وجود پتانسیل‌های تالش می تواند جوابگوی بسیاری از نیازها باشد.
 
وی همچنین از مشکل آب شرب در شهرک صنعتی تالش خبر داد و خواستار رفع این مشکل شد.
 
آشوری همچنین افزود: سرمایه در گردش هم مورد نیاز واحدهای صنعتی می باشد.
 
اجرای طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت از سوی دولت سیزدهم
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در دیدار با استاندار گیلان، گفت: طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در نقاط مختلف کشور برای برقراری عدالت و توزیع سهم یکسان از سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ و کوچک از سوی این وزارتخانه به جد دنبال می شود و در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته، تمرکز ویژه ای بر حوزه صنعت شده است.
 
رسولیان افزود: نگاه استاندار گیلان برای تسهیل، رفع موانع و تسریع در فعالیت های تولید و اشتغال و سرمایه گذاری مجدانه است.
 
وی با بیان اینکه توسعه زیرساختها و حمایت از بنگاه های کوچک در دستور کار وزارت صمت است، اضافه کرد: بخش تولید کشور طی سال جاری از رشد مناسبی برخوردار بوده و از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور بهره برداری شده که نوید دهنده رشد تولید است.
 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی با ۹۳۳ واحد بهره بردار است، یادآور شد: در زمان حاضر ۱۶ هزار و ۸۰۳ نفر در این تعداد واحد بهره بردار(طبق پروانه) اشتغال دارند.
 
رسولیان، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری و پیگیری های استاندار گیلان و تخصیص اعتبارات مناسب در سفر دولت سیزدهم به این استان، شاهد توسعه فعالیت های شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان باشیم.
 
استاندار گیلان نیز در دیدار معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار کرد: توجه به توسعه سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی، احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید ضروری است.
 
اسدالله عباسی، با بیان اینکه نگاه و عزم رییس محترم جمهوری در حمایت از تولید و اشتغال جدی است، افزود: توجه به توسعه سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی، احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید، با ایجاد زیرساختهای لازم در شهرک های صنعتی ضروری است.
 
وی، با بر شمردن ظرفیت های فراوان استان گیلان در حوزه صنعت بویژه تولیدات دانش بنیان، اضافه کرد: در سفر پر خیر و برکت آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان، توسعه سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی و احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید مورد توجه ویژه ای قرار گرفت و تلاش همه جانبه برای توسعه فضای سرمایه گذاری است.
 
استاندار گیلان یادآور شد: تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال و نیز واحدهای نیمه کاره فاقد تجهیزات، مشخص شدن وضعیت واحدهای تحت تملک بانک ها در جهت حرکت به سمت تولید، تسهیل در امور و ایجاد فضای سرمایه گذاری، توجه به توسعه شهرک های صنعتی گیلان از جمله ارائه بسته های ویژه سرمایه گذاری در قالب نحوه واگذاری زمین، ایجاد شهرکهای صنعتی و حمایتها از مناطق مختلف و احداث تصفیه خانه فاضلاب ها را از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.
 
عباسی، خواستار شتاب بیشتر در حمایت از تولید و اشتغال در شهرکهای صنعتی استان شده و گفت: با استقرار دولت سیزدهم ۱۸۱ طرح تولیدی با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۹۵ نفر در شهرکهای صنعتی گیلان مجدد راه اندازی شده که نقش موثری در تولید و اشتغال دارد.
 
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *