17:54 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

برف و باران در راه گیلان است

کیمیای شمال – کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح نارنجی از سوی این اداره کل از بارش برف و باران در این استان از فردا “یکشنبه” خبر داد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا؛ سمانه نگاه افزود: با نفوذ توده هوای بارشی و سرد از فردا یکشنبه شاهد افزایش ابر، مه آلودگی، بارش برف و باران، کاهش محسوس دما و احتمال رعد و برق برای مناطق مختلف استان گیلان پیش‌بینی شده‌است.

وی افزود: از یکشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات بارش برف را شاهدیم ضمن اینکه با توجه به برودت قابل ملاحظه هوا از صبح دوشنبه تا صبح سه‌شنبه در نواحی مستعد جلگه‌ای “نزدیک دامنه‌ها” بارش مخلوط برف و باران پیش‌بینی شده و در ساعاتی هم برف می‌بارد.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۱۵ درجه‌ای دمای هوا طی این مدت خاطر نشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ باران در جلگه و برف در ارتفاعات نسبت به صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی استان اقدام شده‌است.

وی با بیان اینکه از عصر سه‌شنبه شدت بارش‌ها در گیلان کاهش می‌یابد، اضافه کرد: چهارشنبه هفته جاری برای مناطق مختلف استان هوای ابری و سرد پیش‌بینی شده‌است.

نگاه با اشاره به احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مدت فعالیت سامانه بارشی و سرد در گیلان به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد تا با توجه به لغزندگی و کاهش دید احتیاط لازم را داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی استان گیلان از رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر را دارند نیز خواست تا نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی شامل زنجیر چرخ اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مدت فعالیت این سامانه سرد و بارشی از فعالیت‌های کوهنوردی نیز باید پرهیز شود، خاطر نشان کرد: در هنگام رعد و برق نیز احتیاط لازم به عمل آید و از حضور در فضای باز خودداری شود.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان گیلان نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم استانی ها و مسافران در طول محورهای جاده ای استان فعال است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *