20:11 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان :
    بیش از ٢٠ برنامه زیست محیطی ، آموزشی و فرهنگی در هفته هوای پاک اجرایی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان :
بیش از ٢٠ برنامه زیست محیطی ، آموزشی و فرهنگی در هفته هوای پاک اجرایی می‌شود

کیمیای شمال – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته هوای پاک گفت: در هفته ملی هوای پاک ،بیش از ٢٠ برنامه آموزشی و فرهنگی و محیط زیستی در استان گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ حمزه عشوری با بیان اینکه از ٢۴ تا ٣٠ دی ماه  به‌عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است اظهار داشت: شعار هفته هوای پاک امسال ” تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی”  تعیین شده و در این راستا برنامه‌هایی با هدف مشارکت بیشتر اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل هفته هوای پاک تدوین و ابلاغ شده است افزود اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، انجام فعالیت‌هایی با هدف فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده در این هفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از ٢۴ دی ماه اظهار داشت : نواختن زنگ هوای پاک در مدرسه گلهای داوودی ، افتتاح خانه محیط زیست ، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی ، برگزاری کارگاههای آموزشی و  تخصصی، حضور کارشناسان در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی ، نشست با سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی ، تقدیر از صنایع سبز ، برگزاری همایش تغییر اقلیم و تاثیر آن بر محیط زیست با حضور دبیران و سرگروههای درس انسان و محیط زیست ، بازدید و پایش از صنایع در کلیه شهرستانها ، افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا ، انتشار موشن گرافی ، اینفوگرافی در فضای مجازی و پرنده نگری از جمله برنامه های هوای پاک در این هفته است .
وی بیان کرد: هدف اصلی این برنامه‌ها گسترش و ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی به مردم درسطوح مختلف و ایجاد حساسیت در بین آن‌ها نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقش‌آفرینی تمامی دستگاه‌ها در اجرا قانون «هوای پاک» است.
وی با اشاره به اینکه هوای پاک حق همه مردم است اضافه کرد: داشتن اراده ملی، تلاش و کوشش همه آحاد جامعه از جمله مسئولان، مدیران، صاحبان صنایع برای داشتن هوای پاک لازم است.
گفتنی است مشابه این برنامه ها در سایر شهرستان های استان نیز برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *