07:40 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران:
    گردشگری مقاومت یکی از ابزارهای معرفی تاریخ و حوادث تاریخی است  

رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران:
گردشگری مقاومت یکی از ابزارهای معرفی تاریخ و حوادث تاریخی است  

کیمیای شمال – مهندس نادری رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت در بیان اهداف گردشگری مقاومت و برنامه های پیش رو با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) زنده نگاه داشتن حوادث و تحولات  تاریخی وظیفه همه است براین اساس  گردشگری مقاومت یکی از ابزارهای معرفی تاریخ و حوادث تاریخی است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر حمید نادری با تاکید بر اینکه گردشگری مقاومت به دنبال استخراج فرهنگ ناب مبارزه با استکبار از تاریخ  و انتقال آن به نسل جوان و جدید در قالب گردشگری است تصریح کرد: در حقیقت گردشگری مقاومت  در بستری جذاب و همه پسند جریان های تاریخ  بدنبال دایر کردن هویت یابی و هویت بخشی حوادث و اتفاقات تاریخ به همراه بازخوانی آداب، رسوم و سیاحت در جاذبه های تاریخی و طبیعی و انتقال آن به جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان است.
وی بااشاره به آغاز به کار دبیرخانه گردشگری مقاومت در شهر قم خاطرنشان کرد: گردشگری مقاومت به منظور بازخوانی هویت منطقه ای، ملی و بین المللی جغرافیای مقاومت و چرخش بین نسلی فرهنگ مقاومت به خصوص در بین نسل جوان ، نوجوان  و ایجاد زیرساخت های شهری در راستای معرفی بزرگان و ستارگان مقاومت در شهرهای حوزه مقاومت، است.
رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلان شهر ایران یادآور شد: دبیرخانه گردشگری مقاومت بر آن است تا نسبت به بازخوانی تاریخ شخصیت ها و رویدادها در حوزه مقاومت و دفاع مقدس، برگزاری نشست های تخصصی جهت برنامه ریزی و هماهنگی بین استانی و شهرداری های حاضر در جغرافیای مقاومت در راستای ایجاد بستر زیرساخت های گردشگری ، بکارگیری نیروهای انقلابی و مومن در اجرای برنامه های اعلامی، تهیه بسته های سفرگردشگری با محوریت مقاومت و ایثار و تربیت راویان مقاومت برنامه های مدونی داشته باشد.
حمید نادری از ایجاد شبکه تبادل گردشگران در جغرافیای ملی و بین المللی مقاومت خبر داد و افزود: این کار با هدف روایت حوادث و اتفاقات حوزه مقاومت با  استفاده از ظرفیت های هنری و جامعه هنری جهت معرفی  قهرمانان و رویدادهای تاریخی جامعه به عموم به خصوص نسل جوان پیش بینی شده است.
وی در ادامه از تهیه اطلس جغرافیای مقاومت در سه محور سخن گفت و تصریح کرد: این اطلس در سه محور شخصیت ها و قهرمانان ملی ، رویداد ها و مکان رویداد تهیه خواهد شد.
نادری گردشگری مقاومت را مسیری تازه در فهم و تاریخ عنوان کرد و گفت : در اینگونه از گردشگری گردشگران به خصوص جوانان از مناطق گوناگون شهر و استان موردنظر بازدید خواهند کرد.
رئیس کمیته گردشگری مجمع شهرداران کلانشهر ایران تصریح کرد:جمیع این بازدیدها، تصویر و ادراکی را نسبت به فرهنگ آن منطقه ایجاد میکند که چرایی و چگونگی مقاومت در برابر استعمارگر خارجی را ملموس تر خواهد کرد.
مهندس نادری تاکید کرد: گردشگری مقاومت بدین معناست که گردشگران به مناطقی می روند که مردم آن مناطق با استعمار و انگلیس و آمریکا مبارزه کردند و به عبارتی گردشگری مقاومت تمامی مولفه گردشگری را داراست.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *