15:30 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رقابت ۲۴ هزار و ۴۳۳ داوطلب آزمون سراسری در گیلان آغاز شد

کیمیای شمل – رقابت ۲۴ هزار و ۴۳۳ داوطلب ثبت‌نام شده در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح امروز “پنجشنبه” همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها گفت: آزمون نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۱۵ حوزه امتحانی در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی شده‌ است.

دکتر ارسلان دمیرچی با بیان اینکه اولین گروه شرکت‌کنندگان آزمون سراسری در رشته علوم تجربی امروز صبح با هم رقابت می کنند، افزود: ۱۰ هزار و ۸۷۵ نفر از داوطلبان کنکور سراسری نوبت اول در گیلان در این گروه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون در رشته زبان‌های خارجی در عصر امروز خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۱۹ نفر نیز در این گروه عصر پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با هم رقابت می کنند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون ها اظهار کرد: آزمون علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح فردا جمعه و آزمون هنر بعدازظهر جمعه برگزار خواهد شد که در مجموع افزون بر ۲۴ هزار داوطلب در این استان برای رقابت نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در گروه های آزمایشی پنج‌گانه ثبت‌نام کرده‌اند. افزون بر ۲۴ هزار داوطلب در گیلان آماده رقابت در کنکور سراسری هستند

کنکور سراسری امسال برای اولین بار در ۲ نوبت برگزار می‌شود آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲ نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب جلسه ۸۴۳ این شورا که ۲۵ تیر توسط رئیس‌جمهوری ابلاغ شد، سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

بنابراین از این به بعد، معدل دوره متوسطه و برای کنکور ۱۴۰۲ معدل پایه دوازدهم اثر قطعی و ۴۰ درصدی در نتیجه آزمون خواهد داشت. همچنین آزمون دروس عمومی رشته‌های مختلف حذف می‌شود و بر اساس ماده یک این مصوبه «آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه‌های آزمایشی است که براساس کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می‌شود.

افزون بر این، بر اساس ماده ۲ مصوبه این آزمون برای پذیرش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و بعد از آن در هر سال ۲ بار برگزار و نتیجه آن حداکثر برای ۲ سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *