13:15 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در دیدار با مدیرکل راه آهن منطقه شمال ۲؛
    تکمیل حلقه ناتمام راه‌آهن گیلان، ظرفیت بی‌نظیری در صنعت، تجارت و گردشگری ایجاد خواهد کرد

فرماندار رشت در دیدار با مدیرکل راه آهن منطقه شمال ۲؛
تکمیل حلقه ناتمام راه‌آهن گیلان، ظرفیت بی‌نظیری در صنعت، تجارت و گردشگری ایجاد خواهد کرد

کیمیای شمال – فرماندار رشت با اشاره به اهمیت گسترش خطوط ریلی در تحقق اهداف توسعه پایدار و رونق بخش‌های مختلف، گفت: تکمیل قطعات باقی مانده و اتصال رشت به بنادر کاسپین و آستارا، ظرفیت بی نظیر در صنعت، تجارت و گردشگری استان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر حمیدرضا امام پناهی در جریان بازدید پیش از ظهر امروز (شنبه) از ایستگاه راه آهن رشت و دیدار با مدیرکل راه آهن منطقه شمال ۲، شبکه خطوط ریلی را یکی از مهمترین عوامل توسعه در حوزه‌های گوناگون و دارای مزایای منحصر به فرد دانسته و بر لزوم توجه بیشتر نسبت به آن تاکید کرد.

وی افزود: با در نظر گرفتن موقعیت خاص استان گیلان و شهرستان رشت در ارتباط و مبادلات کشورمان با روسیه و آسیای میانه، تقویت زیر ساخت‌ها و گسترش راه آهن شمال ۲ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به فعال شدن کریدور شمال_جنوب و افزایش ارتباطات و مبادلات با روسیه، قفقاز و آسیای میانه در صورت تکمیل قطعات رشت_کاسپین و رشت_آستارا، اظهارداشت: تکمیل حلقه ناتمام شبکه ریلی استان، علاوه بر ایجاد ظرفیت بی نظیر در صنعت، تجارت و گردشگری خارجی؛ تاثیر بالایی نیز بر رونق اقتصاد، بازرگانی و گردشگری داخلی خواهد داشت.

امام پناهی در این بازدید، ضمن آشنایی با مشکلات و کمبودهای موجود؛ نسبت به پیگیری موارد مطرح از جمله بهسازی مسیر دسترسی به ایستگاه، افزایش خدمات بهداشتی، نظارت بر مسائل امنیتی و زیباسازی محوطه قول مساعد داده و بر آمادگی هر چه بیشتر در پاسخگویی به استقبال هموطنان از راه آهن رشت بخصوص در ایام تعطیلات سال نو و تابستان پیش‌رو تاکید کرد.

فرماندار رشت با توجه به امکان حمل ایمن و ارزان بار و خودرو، جابجایی آسان مسافرین و گردشگران و وجود عوامل متعدد برای متمایز بودن استفاده از قطار و شبکه ریلی؛ حمایت و سرعت بخشیدن به تقویت ناوگان ریلی استان را مهم ارزیابی و افزود: می‌توان با تقویت شبکه راه‌آهن، جهش قابل توجهی در تحقق برنامه های صنعتی، تولیدی و اشتغالزایی به وجود آورد.

وی علاوه بر رونق صنعت گردشگری، اتصال هرچه سریعتر رشت به بنادر کاسپین و آستارا را موجب امید به آینده و تسهیل فعالیت تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان ذکر و این امر را از ضروریات تحقق اهداف میان مدت و بلند مدت دولت سیزدهم بر شمرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *